Lordis Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Witam! Mam problem, trudze się z nim już jakiś czas i nie moge sobie z nim poradzić. Mam zmienną globalną, która przechowuje nazwe objektu jako string. Jak zapisać kod który będzie tworzył obiekt a nazwe będzie pobierał ze zmiennej? GML instance_create(x,y,global.zmienna); Ten kod wyżej nie działa jak coś, dałem go po to byście wiedzieli o co mi chodzi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Wydaję mi się, że nie można wstawiać tutaj stringa tylko id objectu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 niestety raczej nie bo nie może pobrać id obiektu, którego nie ma :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Sry. Zamiast id powinna być liczba całkowita (object_index). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 nie rozumiem jednego: Jaki to ma cel? czemu nazwę obiektu zapisujesz do zmiennej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 mam obiekty "info_obiek", około 50 obiektów "modul" i obiekt, który będzie tworzył dany moduł "create" w menu mam odpowiedniki do każdego mogułu, po kliknięcu na jeden z nich w obiekcie "info_obiekt" pojawiają sie informacje o tym module który klikneliśmy (sprite, do czego służy itd) oraz pokazuje się (tworzy sie) obiekt "create" i by stworzyć wybrany moduł trzeba będzie kliknąć na krzycisk create. Ten kod jest mi potrzebny po to by nie pisać 50 razy (50 mam modułą a jeszcze jest pare innych obiektów) jednego i tego samego tylko z inną nazwą obiektu GML if (global.name=obj_dodawanie) { instance_create(x,y,obj_dodawanie); }else if (global.name=obj_odejmowanie) { instance_create(x,y,obj_odejmowanie); }else... tylko wystarczy GML instance_create(x,y,global.name) Z object_index też nie działa, nie ma żadnej reakcji(nic sie nie dzieje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 GML if (global.name=obj_dodawanie) hmm może tak? GML if (global.name='obj_dodawanie') ? Podobnie przy zapisie do zmiennej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Masz: pliczek Musisz tylko wrzucić wszystkie sprity modułów w jeden. E: Assassin: Nie doczytałem, że się mają tworzyć obiekty. Wrzucam poprawiony plik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 A skąd wiesz czy jemu wystarczy tylko zmiana sprite'a ? EDIT: Lenin, w ogóle nie zrozumiałeś o co chodzi. Lordis, u mnie cos typu: GML global.costam=aa instance_create(10,10,global.costam) normalnie działa (aa to nazwa obiektu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Lordis, każdy obiekt ma swój własny identyfikator/numer przy pomocy którego możemy się do niego odwołać. Jego nazwa to w pewnym sensie tylko jakaś tam stała przechowująca ten identyfikator. Gdy tworzysz obiekt w standardowy sposób: GML instance_create(200,34, moj_obiekt); To do funkcji nie wysyłasz wcale stringu "moj_obiekt". Wysyłasz stałą przechowującą jakiś numer identyfikacyjny. Gdy tworzysz nowy obiekt ma on automatycznie nadawaną nazwę object00, object01, object02 i tak dalej. Ten numer na końcu to właśnie jego numer. Tak wiec do zmiennej globalnej zamiast przypisywać string będący nazwą obiektu: GML global.a="moj_obiekt"; Po prostu przypisz jego numer: GML global.a=moj_obiekt; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się