miki9009 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam, jestem nowym użytkownikiem forum od dwóch dni próbuje swoich sił z Game Makerem. Usiłuje zrobić grę typu boulder dash znalazłem już na forum jak popychać objekt za pomocą drugiego, lecz nie mogę znaleźć nic o tym jak zrobić by napotykając na kolejny objekt wstrzymano tą akcję. Na przykładzie teraz gracz w mojej grze może przesuwać nieskończenie wiele głazów naraz, a chce by mógł tylko jeden jak to zrobić?? Oto moja komenda na pchnięcie obiektu: x+=other.x-other.xprevious; y+=other.y-other.yprevious; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Najprościej to sprawdzaj pierw czy głaz, który przesuwamy nie koliduje z innym przez place_meeting np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki9009 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Hm. Nie wiem za bardzo jak to wykorzystać. Mógłby mi ktoś podać tą komendę. By dosuwał głaz nie dalej niż do kolejnego obiektu? Dam link do tej gry może jak by ktoś miał czas i nie wiedział jeszcze o co mi chodzi wystarczy włączyć i popchnąc głaz w kierunku drugiego i wiadomo o co chodzi http://www.speedyshare.com/files/21212000/Nowy_folder.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Sam chyba tego nie pisałeś? xD Ten ruch jest trochę nieprzemyślany i proponuję zmianę systemu poruszania i się, i głazów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki9009 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Heh no nie pisałem. No może będę musiał, ale fajnie by było jakby ktoś jednak miał sposób bo ten chód najlepiej mi odpowiada gracz musi poruszać sie po siatce... :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Hmm... Najlepiej zaczynać nie od przykładów, ale od stworzenia czegoś samodzielnie. Wtedy łatwiej się pisze, ma się nad wszystkim kontrolę, można się też więcej nauczyć. Można np. zacząć od stworzenia prostej strzelanki. Albo od bawienia się różnymi funkcjami. To wszystko przyjdzie z czasem :D A co do tematu: może dziś podeślę jakiś przykład poruszania się po siatce. Zresztą, gdzieś na głównej stronie powinno coś takiego być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki9009 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Kurcze dzięki widać że to forum tętni troche życiem bo od początku odpisują. :jezor: Chyba będę musiał wszystko przetestować fajna rzecz ten game maker tylko tak na dłuższą metę :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi