Mentoss Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Przeszukałem forum, myślałem długo i mam mały problem. Potrzebuję kodu, który: - przy kliknieciu LPM "łapie viewa" - przy poruszaniu myszką przesuwa go - przy puszczeniu LPM'a view ma zostać puszczony, żebym mógł grać w spokoju jeśliby ktoś mógł to niech mi podpowie... a jak nie, to niech chociaż naprowadzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donway Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 GML if mouse_check_button(mb_left) { x = view_xview[0]; y = view_yview[0]; } chyba powinno działać xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Kurde wiem o co ci chodzi, ale nie pamietam kodu a gm nie che sie wl :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Łap: KLIK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 @radio .... nna jakim gm to robiles ?? mam 8,0 Litr i mi nie chodzi. 0 reakcji :( @donway niestey - jedyne co sie dzieje, to to, ze controler ekranu pojawia sie w x,y, viewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Może się Ci przydać: Ruchomy view. Mam nadzieję, że się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 chodzi mi o coś takiego, że lewym klikam w jakimkolwiek miejscu i od tego momentu mysz pozostaje w tym samym miejscu w stosunku do rooma, a jak poruszę myszką, to zmienia się x i y viewa edit: i sorki, że mnie nie było tak długo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donway Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 zrobiłem to specjalnie dla Ciebie, w każdym razie - działa : P Download Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Myszki nie ustawisz w jednym miejscu. Każdy ruch mychy powoduje zmianę mouse_x i mouse_y. Możesz stworzyć obiekt kursor, który zastąpi kursor myszki. Daj mu w stepie: GML if(!mouse_check_button(mb_left))) { x=mouse_x; y=mouse_y; } Ale gdy puścisz LPM, to obiekt ten natychmiast przeskoczy na x=mouse_x i y=mouse_y. Pamiętaj, aby w opcjach odznaczyć opcję wyświetlania kursora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 już prawie... tylko żebym tego viewa trzymał... xview zmienia sie przy pressedzie a powinien być na bieżąco... i nie wyrównywać srodek do myszy, tylko sprawdzic ruch myszy (wielkość, kierunek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Może to co ci dam nie będzie zbytnio przyciągało ale będzie to kod na coś, że jak przytrzymasz LPM to wiev będziesz kontrolował myszką. W roomie dajesz wieva obiektowi o_mycha. Obiekt o_mycha: (step) GML x = mouse_x y = mouse_y To sprawia że ten obiekt będzie tam gdzie mysz. I daj temu obiektowi No button (w myszy): No i klocek zamienia w obiekt o_nmycha W obiekcie o_nmycha: Global left button: klocek zamieniający w o_mycha. No to tyle, mam nadzieję że pomogłem tym prostym przykładzikiem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 jak klikne przy krawedzi to sie przesuwa w strone tej krawędzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 jak klikne przy krawedzi to sie przesuwa w strone tej krawędzi... Jak klikasz na krawędź to zamienia ci obiekt, i myszka sprawia że ekran się przesuwa. Co w tym dziwnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 to nie ma być przy krawedzi :( :( :(... mam złapać rooma i go przesunąć :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Moim zdaniem chodzi o coś takiego (sugeruje się tym - łapanie zooma). Są dwie opcje. W jednej myszką latasz po widocznym obszarze a view w ogóle się nie rusza. W drugiej ruchy myszki powodują natychmiastowe przesuwanie rooma (najlepiej będzie - im bliżej krawędzi, tym szybciej). Do przechodzenia między tymi dwiema opcjami służy kliknięcie myszki. Tak to rozumiem... O to chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Stwórz objekt który będzie miał ustawionego view'a na środku ekranu i gdy lewy wciśnięty: GML x=mouse_x y=mouse_y a jeśli chcesz taki żeby nie było przeskoków to ustawiasz że view_hborder[0]=mouse_x-view_xview view_vborder[0]=mouse_y-view_yview view_object[0]=object0 i kombinujesz coś z tymi wartościami aż wyjdzie hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 gdy klikne lpm to kursor pozostaje w swojej dawnej pozycji wzgledem rooma i ukladu instancji, za to poruszenie myszą w lewo skutkuje przesunieciem sie viewa w prawo @lechu - nie kumam. mógłbyś rozwinąć swą myśl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 kursor myszy pozostaje w relatywnej pozycji w stosunku do rooma i układu obiektow... jak na fizyce - wzglednosc ruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się