Piczer Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Szukam programu, który jest podobny do GMa, jednak jest bardziej zorientowany obiektowo (można definiować jego metody itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Lepiej zabierz się za C++ niż szukać lepszego programu od gm'a ;0 EDIT: Raczej w żadnym programie sam nie zaprogramujesz funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 EDIT: Raczej w żadnym programie sam nie zaprogramujesz funkcji.W GM można :) . podobny do GMa, jednak jest bardziej zorientowany obiektowo (można definiować jego metody itd.)Lepiej sie zabierz za C++ + Dark GDK. Dark GDK pod względem trudności jest na poziomie GMLa, a żeby coś pisać w nim, wystarczą w zasadzie podstawy C++. Osobiście wątpię, że istnieją programy do tworzenia gier takie jak ty sobie życzysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 W GM można . Nie można, w gm piszesz sobie tylko skrypty, ale samemu nie ustalamy zasady dizałania funkcji ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 @Markar: Udowodnię Ci, że się mylisz. Zrób w zakładce scripts skrypt o nazwie potega. Wpisz w nim tmp=argument0*argument0; return tmp; Potem zrób sobie grę i dajesz gdzieś wynik=potega(2); Wyświetl gdzieś zmienną wynik i dostaniesz 4. Jeżeli nie zrobiliśmy właśnie funkcji, to ja nie wiem co zrobiliśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Jeżeli nie zrobiliśmy właśnie funkcji, to ja nie wiem co zrobiliśmy. skrypt? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Ale czy ty w tym skrypcie programujesz co się stanie jeżeli wpiszesz argument0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 ..Tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Nie o to chodz, dobra dajmy spokój ;)i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Jak wpiszesz potega(4) to wyliczy ci 4*4, jak potega(6) to 6*6, itd. To jest FUNKCJA. Wg wikipedii: Podprogram (inaczej funkcja lub procedura) - termin związany z programowaniem proceduralnym. Podprogram to wydzielona część programu wykonująca jakieś operacje. (...) W pewnych językach programowania dzieli się podprogramy na funkcje i procedury: * Funkcja ma wykonywać obliczenia i zwracać jakąś wartość, nie powinna natomiast mieć żadnego innego wpływu na działanie programu (np. funkcja obliczająca pierwiastek kwadratowy) Pokaż mi w którym miejscu to nie spełnia tej definicji. Jak chcesz, to możesz sobie coś bardziej skomplikowanego zrobić np. tworzysz skrypt byle_jaka_nazwa i tam: var tmp; tmp=argument0+argument1; repeat (5) tmp=round(2*sin(tmp)+argument1); return tmp; i potem wywołać przez byle_jaka_nazwa(argument0,argument1); (za argumenty podstawiasz wartości oczywiście). Masz bardziej skomplikowaną funkcję, nie wiem na co komu przydatną :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dark Master Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 A jak nie, to polecam Multimedia Fusion 2 Developer, choć nie wiem czy jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 random(1) to funkcja, prawda? Funkcja, która losuje liczbę w rozkładzie liniowym. A jeśli damy np. GML return (sqrt(-2*ln(random(1)))*sin(2*pi*random(1)))*argument0/pi to nie jest funkcja? Też funkcja! Funkcja losująca liczbę w rozkładzie Gaussa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Cieszymy się twoim szczęściem. Co wniosłeś do tematu? Nic :) ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 W sumie łatwiej będzie się kisić w GMie, chyba że są inne zalety korzystania z C++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Programy w C++ mniej ważą i działają szybciej (chyba że kod spertolisz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Cieszymy się twoim szczęściem. Co wniosłeś do tematu? Nic :) ! Tyle co ty i ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 To ja wniosę coś do tematu! Więc tak... napisz w C++ własnego Game Makera i wtedy zrobisz go takiego jakiego będziesz chciał, może byłby zoptymalizowany i dało się robić funkcje i dll'e! Oczywiscie dla ludzi z GMC dałbyś to jako freeware a dla innych za jakieś 20$ i byś miał kase, własny program, ######aszcze gry i wszyscy by cię lubili. Więc najlepiej zabierz się od razu do pracy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 A może zrobię swój C++, a potem dopiero GM? Zyskam jeszcze większą sławę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 @Piczer A wiesz, że nie skreśla się skreśleń? Nie możesz zrobić C++, co najwyżej zrobić kompilator C++ Pozatym wiele osób (wg. mnie) go oleje, masz np. gcc (używany w Dev-C++), można go przekabacić na inny system. a Ty pewnie napiszesz coś, a'la tylko dla Windows. Pozatym, żeby to miało jakiś sens, musiałbyś poznać ASM. Co prawda napisać język programowania C++ zrobić w C++ będzie ciekawe. Fervi Chociaż jakby konwertowało programy Linuxowe do Dosa (na necie jest edycja Qemu na Dosa :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Lutego 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Po pierwsze widzę, że wyłączyłeś sobie wykrywacz ironii, po drugie to miał na myśli, że zrobi sobie język, a nie komplator do cpp. dev nie jest fajny doctor nie jest fajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 @Piczer: http://www.speedyshare.com/files/21177845/Dark_Invaders.pdf Może to Cię przekona do C++ z Dark GDK. Tutorial jak zrobić space invaders w tym. Co prawda, tutorial sam w sobie jest napisany, moim zdaniem, do niczego, ale fajnie w nim widać, że kod jest prosty. Do tego C++ jest językiem obiektowym, to byś miał to co chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 A to coś ma lepszą obsługę kolizji i dostępu do obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Dark GDK nie znam, nie używałem, ale z doświadczenia powiem że: A to coś ma lepszą obsługę kolizji c++ & box2d chociażby i dostępu do obiektów? zależy jak przechowywane są te obiekty, standardowo jest to wektor czyli tablica więc dostęp jest po numerach (indeksach). a mimo ironii dodam: A może zrobię swój C++, a potem dopiero GM? Zyskam jeszcze większą sławę. stworzenie własnego języka to nie głupi pomysł, pytanie: w czym będzie on lepszy od innych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się