Broccatee Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Witam wszystkich ;) po długiej nieobecności mam kilka pytań: 1. Jak powiększać przezroczystość (alphę?) sprite przez 3 sekundy od 0 do 1 (czyli dotąd aż sprite będzie całkowicie niewidoczny), a gdy to się stanie, aby obiekt został skasowany? 2. Jak zrobić obiekt, który nieustannie powiększałby swój sprite? 3. Jak losować obrót sprita, ale aby max. mógłby być obrócony od 30 stopni w lewo do 30 stopni w prawo? Proszę o pomoc, bez tego nie mogę kontynuować swojego projektu. Za pomoc będę niesamowicie wdzięczny :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 1 GML (STEP) image_alpha-=0.01 if image_alpha<=0 {instance_destroy();} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 1. Create: dajesz np zmienna GML a=30; Step: GML a-=1; if(a==0) instance_destroy() Draw: GML draw_sprite_ext(nazwa,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,0,c_white,a/30) 2. STEP np GML image_xscale+=0.2; image_yscale+=0.2; if(image_xscale==[maksymalna wartosc]) { image_xscale=[maksymalna wartosc]; image_yscale=[maksymalna wartosc]; } E. A co do 3. Create: GML obrot=false; To wklej tam gdzie ma być dokonany obrót: GML obrot=random(30);// wybiera liczbę z przedziału (0;30) obrot*=choose(1,-1);// mnoży obrót przez 1 albo -1 (żeby obrót był z przedziału (-30,30) image_angle=obrot;// dokonanie obrotu</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broccatee Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Wielkie dzięki, nie spodziewałem się tak szybkiego odzewu. A wiecie jeszcze jak napisać kodem, aby obiekt poruszał się w losowym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 direction=random(360) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Poruszanie- 4 kierunki CREATE: GML ruch=20; h=false;//lewo albo prawo v=false;//dol albo gora</span> STEP GML if(ruch==20) { v=false; h=false; kierunek=choose(1,2,3,4); if(kierunek==1)//prawo h=1; if(kierunek==2)//dol v=1; if(kierunek==3)//lewo h=-1; if(kierunek==4)//prawo v=-1; x+=h; y+=v; } ruch-=1; if(!ruch)//jeżeli ruch==0, to zmień wartość ruch na 20 ruch=20; Musisz tylko to dopasować do swoich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broccatee Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 A nie da się prościej? Bo mi chodzi tylko o to, aby raz wylosowało kierunek i już cały czas się w tym kierunku poruszało z prędkością np. 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 GML (CREATE) direction=choose(0,90,180,270) speed=5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się