Mucco Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Chodzi mi o coś mniej więcej jak w tym temacie: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...rt=#entry206387 (tylko tam autor nie dostał odpowiedzi) Jeśli np. jest ścieżka: https://gmclan.org/uploader/1121/sciezka0.png to żeby obiekt poruszał się tylko po niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Otocz ścieżkę solidami, ustaw im visible na false i niech się od nich odbija swobodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Otocz ścieżkę solidami, ustaw im visible na false i niech się od nich odbija swobodnie Ale ja chce żeby to działało na zasadzie timeline'ów tylko że... tak jakby ta ścieżka jest timeline. I nie ma się od niego odbijać swobodnie, tylko chodzić po wyznaczonej ścieżce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Nie rozumiem Cię w ogóle, chcesz aby koleś chodził tak jak ty chcesz? Jeżeli tak, to ustaw sobie na ścieżce obiekt i jeżeli ten ktoś wejdzie na ten obiekt to wybierz mu kierunek ruchu. Jak nie o to ci chodziło to mi to rozrysuj jakoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Kurcze no, nie wiem jak to mam rozrysować, ale 3maj coś takiego: http://zapodaj.net/26910fd45a3c.gif.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Musisz zlistować komendy np przez ds_stack Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 albo po prostu ustaw path Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Patcha nie ustawię bo na 30 poziomów musiałbym robić 30 różnych patchy. Musisz zlistować komendy np przez ds_stack A możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Jestem dość nowy jeśli chodzi o GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Patcha nie ustawię bo na 30 poziomów musiałbym robić 30 różnych patchy. A możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Jestem dość nowy jeśli chodzi o GM. Jeżeli ścieżka nie jest jakoś generowana kodem to utwórz 4 obiekty, przy kolizji herosa czy kogo tam chcesz ustaw w każdym z nich direction = wartość. W taki o to sposób koleś wchodząc na taki obiekt będzie zmieniał kierunek, możesz wszystko pięknie ładnie ( ale ręcznie ) poustawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Jeżeli ścieżka nie jest jakoś generowana kodem to utwórz 4 obiekty, przy kolizji herosa czy kogo tam chcesz ustaw w każdym z nich direction = wartość. W taki o to sposób koleś wchodząc na taki obiekt będzie zmieniał kierunek, możesz wszystko pięknie ładnie ( ale ręcznie ) poustawiać. A nie da się zrobić tego jednym obiektem? Np. żeby był obiekt obj_trasa i obj_hero. Ja sobie ustawiam obj_trasa jeden obok drugiego, robię jakąś trasę i stawiam na niej obj_hero, który zaczyna się poruszać po tej trasie (tzn. np. jeśli ustawię trasę wyglądającą jak kwadrat, to hero zaczyna się poruszać w prawo, gdy dotknie górnego prawego rogu idzie do dołu, gdy dotknie prawego dolnego idzie w lewo, później do góry i znowu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Może o takie coś ci chodzi. Zrobiłem mały przykładzik. Trasę budujesz z kwadratów określających kierunek. Jak chcesz aby było je widać to odhacz visible. Przykład zrobiłem w GM7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Może o takie coś ci chodzi. Zrobiłem mały przykładzik. Trasę budujesz z kwadratów określających kierunek. Jak chcesz aby było je widać to odhacz visible. Przykład zrobiłem w GM7. O dokładnie coś takiego, tylko jakby wszystkie te 4 obiekty można by zastąpić jednym, a hero sam by wykrywał czy ma skręcić (jeśli jest koniec trasy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 O dokładnie coś takiego, tylko jakby wszystkie te 4 obiekty można by zastąpić jednym, a hero sam by wykrywał czy ma skręcić (jeśli jest koniec trasy). Sorki za doubleposta, ale temat spadł na dół, a bez tego nie mogę kontynuować gry. Help me :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Nie widzialem przykladu ale jesli to po prostu zmienia hero.direction = podanna_w_obiekcie_zmienna, to mozesz zrobic: GML (KOLIZJA Z NASZYM HEROSEM) other.direction = zmienna A ta zmienna ustawiasz w roomie: Pakujesz obiekt do rooma i trzymajac ctrl klikasz na niego prawym przyciskiem, a potem -> creation code Tam pakujesz zmienna z nowym directionem dla herosa. Wtedy bedziesz mial 1 obiekt, a bedziesz mogl okreslac sam gdzie ma potoczyc herosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się