Skocz do zawartości

Chodzenie po ścieżce


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

Otocz ścieżkę solidami, ustaw im visible na false i niech się od nich odbija swobodnie

Ale ja chce żeby to działało na zasadzie timeline'ów tylko że... tak jakby ta ścieżka jest timeline. I nie ma się od niego odbijać swobodnie, tylko chodzić po wyznaczonej ścieżce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patcha nie ustawię bo na 30 poziomów musiałbym robić 30 różnych patchy.

 

A możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Jestem dość nowy jeśli chodzi o GM.

 

Jeżeli ścieżka nie jest jakoś generowana kodem to utwórz 4 obiekty, przy kolizji herosa czy kogo tam chcesz ustaw w każdym z nich direction = wartość. W taki o to sposób koleś wchodząc na taki obiekt będzie zmieniał kierunek, możesz wszystko pięknie ładnie ( ale ręcznie ) poustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ścieżka nie jest jakoś generowana kodem to utwórz 4 obiekty, przy kolizji herosa czy kogo tam chcesz ustaw w każdym z nich direction = wartość. W taki o to sposób koleś wchodząc na taki obiekt będzie zmieniał kierunek, możesz wszystko pięknie ładnie ( ale ręcznie ) poustawiać.

A nie da się zrobić tego jednym obiektem? Np. żeby był obiekt obj_trasa i obj_hero. Ja sobie ustawiam obj_trasa jeden obok drugiego, robię jakąś trasę i stawiam na niej obj_hero, który zaczyna się poruszać po tej trasie (tzn. np. jeśli ustawię trasę wyglądającą jak kwadrat, to hero zaczyna się poruszać w prawo, gdy dotknie górnego prawego rogu idzie do dołu, gdy dotknie prawego dolnego idzie w lewo, później do góry i znowu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może o takie coś ci chodzi. Zrobiłem mały przykładzik. Trasę budujesz z kwadratów określających kierunek. Jak chcesz aby było je widać to odhacz visible. Przykład zrobiłem w GM7.

O dokładnie coś takiego, tylko jakby wszystkie te 4 obiekty można by zastąpić jednym, a hero sam by wykrywał czy ma skręcić (jeśli jest koniec trasy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dokładnie coś takiego, tylko jakby wszystkie te 4 obiekty można by zastąpić jednym, a hero sam by wykrywał czy ma skręcić (jeśli jest koniec trasy).

Sorki za doubleposta, ale temat spadł na dół, a bez tego nie mogę kontynuować gry. Help me :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzialem przykladu ale jesli to po prostu zmienia hero.direction = podanna_w_obiekcie_zmienna, to mozesz zrobic:

GML (KOLIZJA Z NASZYM HEROSEM)
other.direction = zmienna

A ta zmienna ustawiasz w roomie:

Pakujesz obiekt do rooma i trzymajac ctrl klikasz na niego prawym przyciskiem, a potem -> creation code

Tam pakujesz zmienna z nowym directionem dla herosa.

Wtedy bedziesz mial 1 obiekt, a bedziesz mogl okreslac sam gdzie ma potoczyc herosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...