M@ILOSZ Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Nie jestem pewien czy mój problem jest taki prosty, lecz zawsze bezpieczniej go umieścić tu. Posiadam taki kod w create: GML //pierwsza zmienna sav_to = file_find_first('*.txt',fa_volumeid) sav_nr = 0 sav0 = sav_to sav_to = file_find_next() //cała reszta while (sav_to != "") { sav_nr += 1 variable_local_set("sav"+string(sav_nr),sav_to) sav_to = file_find_next() } Tworzy on jedną zmienną 'sav0' i tyle zmiennych 'sav1','sav2','sav3' itd. ile jest plików tekstowych w katalogu z grą. A te zmienne przechowują ich nazwy, ale tego się chyba domyśliliście. I tu mam problem gdyż chciałbym wyświetlić nazwy tych plików w evencie draw tego samego obiektu, ale bez końcówki '.txt'. Pierwszy, najprostszy sposób jaki mi przyszedł do głowy: GML sav_draw = string_delete("sav"+string(scroll),string_length("sav"+string(scroll))-1,1) draw_text(x+96,y+320,sav_draw) Nie działa bo GM traktuje nazwę zmiennej jak string, a nie jak nazwę zmiennej. A, bym zapomniał: zmienna 'scroll' jest od tego aby można było przewijać listę w dół i w górę (naraz na ekranie są widoczne tylko cztery nazwy plików) i ma postać liczby. PS: Pierwszy :) (dobra, dobra, taki żart) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 GML variable_local_get( "sav"+string(scroll) ); ale do tego lepiej użyć tablic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 No, no, mów dalej. Edit: Dobra, zakapowałem fresh-cie. To się powinno udać. Edit2: A jak mam to wpisać do variable_local_exists()? Bo tam musi to być w formie stringu, a chciałbym coś takiego if variable_local_exists("sav"+string(scroll)) Edit3: A nieważne. Już sobie poradziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi