-[PhariseuS]- Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Uhhh. Postanowiłem powrócić do GM. Jako konserwatysta w kwestii narzędzi używam GM5.3.a, bez tych wszystkich "ulepszeń" wersji 6.x... AD REM. W planach mam grę przygodową pt. "Ruskie Idą! czyli Oddajcie Mi Czajnik". Fabuły na razie nie zdradzam, wiedzcie jednak, że jest absurdalna, zawiła i socrealistyczna :P W chwili obecnej jest takie malutkie, maciupeńkie demko, rzekłbym, demo dema. http://www.phariseus.kom.pl/ri.gmd (tak moi mili, bez GM5.3a ani rusz!) Logo gry, czyli taka-sobie-moja Photoshopizna, jest tutaj: http://www.phariseus.kom.pl/ruskieida.jpg Problem mam następujący: nie mam pomysłu na to, jak zrobić inventory, które wyświetla posiadane rzeczy i pozwala na trzy opcje: >Użyj< (na sobie), >Użyj Z...< (tutaj do wyboru byłaby rzecz w Inwentarzu lub na planszy) i >Obejrzyj< z każdą rzeczą. Chodzi mi o to, że jak się zdobywa odpowiednie rzeczy, np. scyzoryk, lub w przykładzie, flaszkę, zmieniają się odpowiednie zmienne... global.wodka=1 //posiadamy flaszkę global.scyzoryk=1 //posiadamy również scyzoryk global.szpachlosprężarka=0 //nie posiadamy jednakże szpachlosprężarki global.portfel=0 //ani portfela. global.jablko=1 //jabłuszko mamy! Oczywiście powyższy kod nie jest fragmentem kodu z gry, podany został tu tylko dla zobrazowania problemu. Generalnie: jak zrobić listę (najlepiej przesuwaną suwakiem!) z przedmiotami, biorąc pod uwagę, że niektórych jeszcze nie mamy, ale żeby były one jeden po drugim lub jeden obok drugiego, bez pustych miejsc? Udostępniłem kod gry, gdyż proszę o pomoc. Nie mogę ruszyć dalej z kodowaniem! HELP BLX!!11, jak to mawiają brazuchy na Tibii. PS1: Nie przejmujcie się grafiką. Me suxx0r w rysowaniu. PS2: A w szczególności tą obleśną podłogą w kolorze pawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Te demnko nawet włączyć się nieda :/ , jakieś błedy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Pewnie otwierales w 6.1, sprobuj jak mowi PhariseuS w 5.3... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 2 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Te demnko nawet włączyć się nieda :/ , jakieś błedy . Czy ja niewyraźnie piszę? 5.3a :P dla pewności pobrałem plik od nowa z neta i wszystko mi działa. Nawet na niezarejestrowanej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Hyh, a o tablicach nie pomyślałeś? ;] przedmiot[0,0]='wodka'; przedmiot[0,1]=1; // 1 = Posiadasz. przedmiot[1,0]='scyzoryk'; przedmiot[1,1]=0; // 0 = Nie posiadasz. Potem tylko pętla for i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Ha, właśnie. Nie wiem co z tablicami i pętla for. Chodzi mi raczej o KONKRETNY przykład na KONKRETNYM pliku, który zapodałem. Bez tego możecie mi pisać, a ja i tak nie zrozumiem :P GM-owcy wersji 5.3a! Do Was kieruję prośbę o przerobienie pliku RI.gmd pod kątem dodania Inwentarza. Na pewno nie omieszkam umieścić o tym stosowną adnotację w liście płac. EDIT Czyli że nikt nie jest w stanie mi pomóc? No nic, potem się pomartwię, inventory można na końcu zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Tak ale jak nie zrobisz inventory to nie będzie zbytnio ciekawa gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Wiem o tym. Dlatego proszę Was o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 a zresztą na stronie jest przykład inventory chyba już to ktoś pisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 4 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 OEMGIE, jak znam życie to jest on do wersji 6.x... przykłady przepatrzyłem. Ni mo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 No fakt prawie wszystkie są dla wersji 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Może po prostu przerzuć się na GM 6, Phariseus? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 No właśnie trzeba iść z postępem. ARGH! Mam dość tego twojego gadania. Twoje wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu, ostrzegam ostatni raz. BTW. Pisownia. Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Jeśli nie potrafisz zrobić dobrego inventory, to możesz spróbować na zasadzie: 1.Postać po drodze spotyka zamknięte drzwi. 2.Gracz szuka klucza. 3.Znalazł! (Pojawia się sprite klucza, var.jakieśtam ust. na 1) 4.Powracasz do drzwi, a jakieśtam var=1 pozwala otworzyć drzwi,pt\rzy var=0 nie otwierały się! Przedmioty używają się automatycznie, nie trzeba ich używać samemu! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandhi Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Bardzo fajne logo!!!Ale gre scągnę później bo nie mam 5.3a(nie proszę o link) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymek Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Niewidzisz ostatniej daty? Hipokryta. Dostajesz warna. Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się