Skocz do zawartości

Ruskie idą!


Rekomendowane odpowiedzi

Uhhh. Postanowiłem powrócić do GM. Jako konserwatysta w kwestii narzędzi używam GM5.3.a, bez tych wszystkich "ulepszeń" wersji 6.x... AD REM.

 

W planach mam grę przygodową pt. "Ruskie Idą! czyli Oddajcie Mi Czajnik". Fabuły na razie nie zdradzam, wiedzcie jednak, że jest absurdalna, zawiła i socrealistyczna :P

 

W chwili obecnej jest takie malutkie, maciupeńkie demko, rzekłbym, demo dema.

 

http://www.phariseus.kom.pl/ri.gmd (tak moi mili, bez GM5.3a ani rusz!)

 

Logo gry, czyli taka-sobie-moja Photoshopizna, jest tutaj:

 

http://www.phariseus.kom.pl/ruskieida.jpg

 

Problem mam następujący: nie mam pomysłu na to, jak zrobić inventory, które wyświetla posiadane rzeczy i pozwala na trzy opcje: >Użyj< (na sobie), >Użyj Z...< (tutaj do wyboru byłaby rzecz w Inwentarzu lub na planszy) i >Obejrzyj< z każdą rzeczą. Chodzi mi o to, że jak się zdobywa odpowiednie rzeczy, np. scyzoryk, lub w przykładzie, flaszkę, zmieniają się odpowiednie zmienne...

 

global.wodka=1 //posiadamy flaszkę
global.scyzoryk=1 //posiadamy również scyzoryk
global.szpachlosprężarka=0 //nie posiadamy jednakże szpachlosprężarki
global.portfel=0 //ani portfela.
global.jablko=1 //jabłuszko mamy!

 

Oczywiście powyższy kod nie jest fragmentem kodu z gry, podany został tu tylko dla zobrazowania problemu. Generalnie: jak zrobić listę (najlepiej przesuwaną suwakiem!) z przedmiotami, biorąc pod uwagę, że niektórych jeszcze nie mamy, ale żeby były one jeden po drugim lub jeden obok drugiego, bez pustych miejsc? Udostępniłem kod gry, gdyż proszę o pomoc. Nie mogę ruszyć dalej z kodowaniem! HELP BLX!!11, jak to mawiają brazuchy na Tibii.

 

PS1: Nie przejmujcie się grafiką. Me suxx0r w rysowaniu.

PS2: A w szczególności tą obleśną podłogą w kolorze pawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyh, a o tablicach nie pomyślałeś? ;]

przedmiot[0,0]='wodka';
przedmiot[0,1]=1; // 1 = Posiadasz.

przedmiot[1,0]='scyzoryk';
przedmiot[1,1]=0; // 0 = Nie posiadasz.

Potem tylko pętla for i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, właśnie. Nie wiem co z tablicami i pętla for. Chodzi mi raczej o KONKRETNY przykład na KONKRETNYM pliku, który zapodałem. Bez tego możecie mi pisać, a ja i tak nie zrozumiem :P GM-owcy wersji 5.3a! Do Was kieruję prośbę o przerobienie pliku RI.gmd pod kątem dodania Inwentarza. Na pewno nie omieszkam umieścić o tym stosowną adnotację w liście płac.

 

EDIT

Czyli że nikt nie jest w stanie mi pomóc? No nic, potem się pomartwię, inventory można na końcu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli nie potrafisz zrobić dobrego inventory, to możesz spróbować na zasadzie:

1.Postać po drodze spotyka zamknięte drzwi.

2.Gracz szuka klucza.

3.Znalazł! (Pojawia się sprite klucza, var.jakieśtam ust. na 1)

4.Powracasz do drzwi, a jakieśtam var=1 pozwala otworzyć drzwi,pt\rzy var=0 nie otwierały się!

Przedmioty używają się automatycznie, nie trzeba ich używać samemu! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...