Skocz do zawartości

GM8 vs. BlitzPlus


Dragon

=D  

7 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co kupić?

    • BlitzPlus (ok. 180 zł)
      1
    • GM8 (ok. 80 zł)
      5
    • Najpierw BlitzPlus, a potem zbierać na GM8 xD
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam problem, nie wiem co wybrać, a potem kupić... BlitzPlus (ok. 180 zł) czy GM8 (ok. 80 zł). Blitz jest o 100 zł droższy, ale chyba za to ma większe możliwości (z tego co wiem), ale GM8 jest tańszy... Myśle też nad takim sposobem, żeby najpierw kupić BlitzPlus, a potem GM8. Co o tym myślicie? Prosiłbym o uzasadnienie odpowiedzi i najlepiej żeby to były osoby które znają GM8 (moderatorzy, weterani, administratorzy...) i być może BlitzPlus, a nie osoby które dopiero zaczynają swoją "przygodę" z GM8 i mi napiszą "Kup gm'a bo ma fajny interfejs"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli szukasz obiektywnej odpowiedzi, napisz też na forum BlitzPlus, każde forum najprawdopodobniej będzie bronić swojego software... Ja jestem za GM8 ale chyba dla tego, że się do niego przyzwyczaiłem a na temat BlitzPlus nie wiem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie to juz lepszy blitzmax

 

Wersje kompilatora

 

Blitz Basic 2D – do tworzenia gier 2D (nie rozwijany)

Blitz 3D – do tworzenia gier w trójwymiarze

Blitz Plus - obsługuje programowanie okienkowe (Windows API) oraz grafikę 2D

Blitz Max - najbardziej nowoczesny i elastyczny, obsługuje programowanie obiektowe zachowując prostotę składni Basica, w wesji podstawowej zaimplementowane procedury obsługi grafiki 2D, możliwość bezpośredniego użycia kodu w C++, dzięki elastycznemu dołączaniu tzw. modułów, ma praktycznie nieograniczone możliwości (grafika 3D (IrrLicht,Ogre,impact3d),internet ,silniki fizyki (Newton), i wiele wiele innych), warto również zwrócić uwagę na prędkość wykonywania kodu, jest rewelacyjna. Jedną z najlepszych cech tego języka jest jego przenośność gdyż odpowiednie wersje zostały napisane dla Windows, Linuksa i MacOS.

 

WIKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Safari, BlitzMAX to nie jest to samo co BlitzPlus. Cały kod się różni bo sam sprawdzałem.

 

Czy ja napisałem, że to to samo ? Nie. Mówię, że według mnie MAX lepszy bo sam go mam i korzystam i tak samo Plus, więc wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada: Kup sobie książkę o C++, pobaw się z tym kilka lat. Potem zajmij się programowaniem grafiki następne kilka lat. Następnie jesteś 1% ze wszystkich "programistów", którzy pokazują swoją wiedzę na wszelakich forach programistycznych, który na prawdę wie co pisze. Jeśli zależy Ci tylko na pisaniu gierek dla frajdy kup gm8 ( po co się uczyć jakiegoś bli.. coś tam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też posiadam kilka dobrych książek i co z tego? 0o Jak posiadasz i chcesz pisać na poważnie to zostań przy gm + ćwicz c++. Tylko na poważnie a nie jak większość pajaców dwa kursy i rządzą. Poznaj dokładnie all co masz w książce i pobaw się z jakąś biblioteką 2D(tylko po nauce języka a nie przed). Dopóki nie napiszesz jakiegoś porządnie zbudowanego programu nie bierz się za grafikę(np pacman w konsoli, którego kod nie jest kolejną zagadką dla ludzkości). Tylko nie pisz, że znasz c++...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj GM'a 8, nie wiem nic o Blitz coś tam ale skoro chcez po prostu robić gierki to po kiego masz wydawać 180 zł? GM kosztuje 80 zł i jest prosty(no to zależy jeszcze dla kogo) więc jeżeli ten Blitz coś tam ma większe możliwość niż GM to co z tego? Będziesz sprzedawał swoje gry czy co? Jeżeli tak to poroniony pomysł. "Mam symfonie C++", to że się ją ma to nie znaczy że ma się o tym jakiekolwiek pojęcie. Ktoś napisał żeby pisać gry w c++, sama nauka to nie wszystko, pisanie gry w c++ czy innym tego typu języku nie jest proste a co najgorsze jest strasznie czasochłonne. Więc jeżeli masz po prostu robić gry to po co się męczyć lub wydawać sporo kasy, bierz GM'a i już. Ja obecnie uczę się (X)HTML, CSS, PHP, MySql, Javascrip i AJAX i mam ku temu parę ksiązek ale nie kupiłem ich nagle z chęci że będę pisał strony. Przed ich zakupem uczyłem się z tutoriali w necie oraz sam kombinowałem a dopiero potem kupiłem ksiązki bo uznałem że warto (takie książki są dosyć drogie).

Więc jeżeli chcesz pisać gry w C++ robić je w programie do tworzenia gier to się pożądnie zastanów i zobacz czy naprawdę warto. Tyle ode mnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem nic o Blitz

 

wg, mnie jak niewiesz nic o blitz to nie powinieneś się wypowiadać

 

coś tam ale skoro chcez po prostu robić gierki to po kiego masz wydawać 180 zł? GM kosztuje 80 zł

 

Jeżeli ma kase to czemu nie może wydać 180 zł ?

 

i jest prosty(no to zależy jeszcze dla kogo) więc jeżeli ten Blitz coś tam ma większe możliwość niż GM to co z tego? Będziesz sprzedawał swoje gry czy co? Jeżeli tak to poroniony pomysł.

 

to z tego, że lepiej "się nacieszyć" ze swojej gry i jak ma lepsze możliwości to lepiej się na nim uczyć? to tak jak byś powiedział "bierz assembler bo C++ może i ma lepsze możliwości ale co z tego? Będziesz sprzedawał swoje gry czy co?" : ) Z assemblerem to był przykład.

 

Pozdrawiam. To było moje zdanie : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się będę uczył C++, bo nie wiem czy to pomoże w temacie, ale właśnie chciałbym się zawodowo zająć produkcją gier... :unsure: Counter Strike 2D (...) jest zrobiony w Blitz Basic'u, a gra teraz naprawdę wymiata... W grze są klany (do których z jednych należę), zawody ogólnoświatowe itp. prawi jak CS 1.6 mimo że to jest 2D... Co do tematu... Sam już nie wiem co wybrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologie się zmieniają. Swoje produkcje zapewne będziesz pisał za kilka lat. Ja dalej twierdzę, że najlepiej przyłożyć się do języka, poćwiczyć w gm(organizacje pracy, budowę gry, testowanie, prace w grupie itp), poznać teorie dotycząca tworzenia bardziej złożonych produkcji itd. Wszystko zależy też od tego jako kto miałbyś te produkcje tworzyć: programista grafiki, fizyki, programista Ai, programista Tools'ów, gameplaya, projektant, level designer, programista dźwięku, koordynator a może w małym kilkuosobowym team'ie jako programista od all lub koordynator. Będziesz chciał korzystać z gotowych silników a może pisać własne? Wszystko to wpływa na to w jakim kierunku powinieneś iść. Sprecyzuj swoje plany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w jakimś team'ie i chyba jako programista... Co do siników... Chyba będę pisał własne bo w tedy, rozumiem cały kod, a z innych nie będę chyba umiał wszystkiego obsługiwać...

No teraz to mnie zniszczyłeś ;) Napisanie własnego silnika do ogromna praca. Wymaga się bardzo ale to bardzo dużej wiedzy. Jeden błąd projektowy i wszystko leży. Każdy kto Ci się pochwali, że stworzył własny silnik zapewne wykreował zwykłe badziewie nieudolnie udające bibliotekę(nigdy w życiu nie bierz z nich przykładu!). Jeśli nie potrafisz zrozumieć działania innych silników to jesteś bardzo daleko od napisania własnego. Bierz też pod uwagę, że jako programista nie będziesz tworzył "gry" tylko pisał co Ci każą zgodnie z wymaganiem projektu. Przejrzyj sobie dokładnie wszystkie zawody związane z gamedev'em i wtedy zdecyduj w jakim kierunku chcesz się uczyć a następnie podejmij stosowne kroki w tym kierunku. Możesz też zająć się casualami, pisaniem na psp czy ds'a(wtedy masz znacznie większy wpływ na projekt). Znowu w tym przypadku musisz brać pod uwagę, że w takim projekcie nie będzie super grafiki i nie będzie to gra AAA. Jesteś w takim wieku, że masz wciąż masę czasu aby się dobrze zastanowić a dopiero potem zdecydować. Może akurat podpasuję Ci design leveli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może... a ja mam takie głupie pytanie (proszę nie brać mnie za noob'a, ale tyle o silniku czytałem że już sam nie wiem....), co to jest ten konkretnie silnik, bo np. jak robię jakąkolwiek platformówke, to nie korzystam z żadnych silników itp... I sam tez nie pisze.. Bo np. robię tak na początku, tworze bohatera (czarny kwadrat) i ściankę (też czarny kwadrat...), potem daję tylko kod na chodzenie, skakanie, potem dodaje różne rzeczy do kodu, a na końcu daję grafikę, muzykę, levele i te inne duperelce... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik graficzny,fizyki czy ai. Każdy robi coś innego np: silnik graficzny to coś jak ten w samochodzie. Jak on sprawia, że auto jedzie tak graficzny sprawia, że grafika się renderuje(tak łopatologicznie). Czyli zamiast rysować meshe czy obiekty dodajesz je do mgr sceny, który odpowiednio nimi zarządza i optymalizuje ich rendering. Na twoim poziomie nie masz się co tym przejmować. Musisz się perfekcyjnie nauczyć języka. Na tyle aby nie było renderowanie bohatera tylko dodawanie bohatera do prostego mgr(który np renderuje tylko obiekty widoczne na ekranie[2D]) i potem renderowanie wszystkich obiektów tak dodanych przy użyciu jakiegoś wrappera na sdl/allegro. Wszystko oczywiście zbudowane z przemyślanych małych modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...