CTRL Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 mam problem. GM 8 nie uznaje zmiennych. ani global.zmienna ani po prostu zmienna. mam skrypt w którym jest zmienna infodraw, a controler używa go do pisania tekstu. inny obiekt tez używa global.infodraw lub infodraw. pokazuje blad bo nie widzi zmiennej. pomocy! tylko health widzi :P uzupełnijcie mi draw_sprite_ext który ma zrobić celownik w d3d. (argumenty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Słabo to wytłumaczyłeś. Skrypt ma się rozumieć taki w zakładce scripts? (niektórzy tak na każdy kod mówią) Gdzie i kiedy go używasz? Czy w odpowiedniej kolejności wykonujesz czynności (deklaracja, potem operacje)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 musisz zadeklarować zmienną. a najlepiej jak dasz przykład, bo na ten czas tylko to można Ci doradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 lecz, problem w tym że to raz działa a raz nie. zazwyczaj jedna zmienna działa. druga stworzona już nie. ostatnio robiłem sobie sklepik na laptopie u kolegi podczas oglądania WWE zmienne nie działały. nie wiem jak zadeklarować. może i wiem, ale nie wiem co to znaczy. od podstaw gml uczyłem sie sam, nie wiem jak, kiedyś olśniło mnie i produkcje gier na klockach zmniejszyłem do jednego klocka. wiedziałem co to zmienne itp., co prawda z waszą pomocą bo dużo czytałem to forum. chyba platyna jakoś ostatnio zmienną zadeklarował... 'zmienna-1' czy coś takiego... czy zadeklarować zmienną to znaczy nadać jej startową wartość? Przykładu nie ma co dawać. :twisted: Jak odwołać sie do x nieistniejącej ksiażki? if o_kwodypan.x<160 //kup książke. jak kupi będzie dobrze... :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Tak deklaracja to nadanie wartości początkowej (albo definicja?) np. zmienna=5 i od tej pory możesz na niej operować, czyli dodawać, odejmować itp. np. zmienna+=2 lub zmienna=zmienna+2 Jak nie zadeklarujesz zmiennej, czyli jej nie ma to NIE możesz się do niej odwołać. Powiedz mi jaki masz cel w odwoływaniu się do nieistniejącej książki. może przestań pisać co robisz, tylko napisz co chcesz osiągnąć i przedstaw sytuację jasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Zawsze mam w controlerze w create wszystkie zmienne, zazwyczaj na 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 No to trzeba napisać "controler.infodraw", a nie zwykłe "infodraw". Nazwa obiektu przed nazwą zmiennej oznacza, że zmienna jest przypisana do tego, a nie innego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 No więc mam nadzieję, że prawidłowo się odwołujesz. Jak je ustawiłeś globalne to zawsze musisz używać tego przedrostka global. , a jak nie to używasz konstrukcji typu contoller.zmienna+=costam. Nadal nie wytłumaczyłeś o co ci dokładnie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 a jak działa w kilku? najade na ksiege w sklepie to infodraw wynosi 1, a skrypt sprawdza jakie jest infodraw, i jeśli wynosi 1 to draw_text 'ksiega wody 50 już chyba działa. o tym jednym zapomniałem, ale wcześniej też miałem ten problem z zmienną zadeklarowaną. Działa :thumbsup: i jeszcze pytanka: 1. czy jest różnica pomiędzy global.zmienna a zmienna? jeśli tak, to jaka? 2. czy bezpiecznie by było wywalić windowsa i podmienić na moje? nie rozwali kompa? jeśli nie, to jak? 3. jak zainicjowac program po włączeniu kompa? 4. jak łatwo wysłać dane na serwer, (ale login i hasło) i pobrać je? sprawdzić czy wpisywane są poprawne? chciałbym coś łatwego. 39DLL jest trudny, 5. chciałem to zrozumieć. nie wiem czy odpali na mplay? 6. zna ktos sie na model-creator? program do robienia 3D w *.gmmod. jak zrobić pochyły dach? o taki: /\ ? 7. nigdy sie nie moge doczekać na moje prośby. 7.a pytam jeszcze raz o to czego sie nie dowiedziałem. 8. co z DLL do kolizji z 3D? 9. co z logiem mojej gry? 10. czy tym razem mi powiecie?!!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Przypisanie typu nazwaobiektu.zmienna powoduje pobranie zmiennej jednej z instancji (dokładnie nie wiem której). Jeżeli chcesz zmienną konkretnej instancji musisz zwrócić się do niej po ID. Możesz je uzyskać przypisując jakiejś zmiennej wartość zwracaną (czyli id) funkcji collision_point. Obiektom, które mogą zwrócić id dajesz parenta i jego nazwę dajesz w argumencie ww. funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Collision_point nie zwraca ID, tylko zwraca, czy jest kolizja w danym punkcie z jakimś obiektem.Pomyłka, nie zauważyłem małego fragmentu dokumentacji. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Jeśli nie, to co? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 @Muuuuczek567: Pewien jesteś? Mam zacytować dokumentację? Pewnie że zwraca ID instancji, a jeżeli kolizja nie zachodzi to zwraca wartość ujemną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 O.O Rzeczywiście, nie zauważyłem tego małego fragmentu, przyzwyczaiłem się do tego, że jest napisane przy funkcji, co ona zwraca. Nie chciałem wprowadzić w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 1. czy jest różnica pomiędzy global.zmienna a zmienna? jeśli tak, to jaka? Taka różnica dużo znaczy. Poczytaj kusy i dokumentację ale tak czy siak szybszy sposób to przeczytane tego co napisałem poniżej :jezor: : Jak jest zmienna bez global. to działa na jednym obiekcie czyli tylko zmienna działa na tym obiekcie na którym operowano nią np. masz obiekt obiekcik1 i tam deklarujesz zmienną (pamiętaj, że bez global.) robisz parę operacji i jak już są w tym naszym obiekcie to w drugim tego nie będzie. Jak ma być operowane na tej zmiennej przez całą grę to zrób global.zmienna, ponieważ będziesz mógł zawsze coś dodać do zmiennej, zmienić itp itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 8 Lutego 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 możesz do nieglobalnej zmiennej odwołać się z innego obiektu pisząc obiekcik1.zmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Thx raczej nie napisze global.hero.hp :P Odpiszcie też na reszte i thx za zmienne :thumbsup: nie bedzie mnie przez tydzień aż do soboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 1. czy jest różnica pomiędzy global.zmienna a zmienna? jeśli tak, to jaka? 2. czy bezpiecznie by było wywalić windowsa i podmienić na moje? nie rozwali kompa? jeśli nie, to jak? 3. jak zainicjowac program po włączeniu kompa? 4. jak łatwo wysłać dane na serwer, (ale login i hasło) i pobrać je? sprawdzić czy wpisywane są poprawne? chciałbym coś łatwego. 39DLL jest trudny, 5. chciałem to zrozumieć. nie wiem czy odpali na mplay? 6. zna ktos sie na model-creator? program do robienia 3D w *.gmmod. jak zrobić pochyły dach? o taki: /\ ? 7. nigdy sie nie moge doczekać na moje prośby. 7.a pytam jeszcze raz o to czego sie nie dowiedziałem. 8. co z DLL do kolizji z 3D? 9. co z logiem mojej gry? 10. czy tym razem mi powiecie?!!? 2. i dont get it, chcesz wywalić windowsa robiąc swój? Oczywiście możesz zrobić własny system. Wywalenie katalogu windows nie rozwali kompa ale system, więc wciąż nie wiem co chcesz osiągnąć 3.wsadź skrót do autostartu albo w regedicie dodaj klucz w którejś lokalizacji do dodania ścieżki w msconfig (ktoś inny niech mnie wyręczy proszę bo nie pamiętam ścieżki, dawno się tym nie bawiłem) 4.jeśli wysyłanie i odbiór pakietów jest dla ciebie trudny - nie bierz się za to 5.nie operowałem nigdy na mplay bo ssie 6.nie próbowałem się bawić w 3D 7.bo prosisz o duuuużo 7'.do szkoły 8.pkt.6 9.hmmm wat? Ktoś ma ci narysować czy jak bo nie napisałeś nic. 10.nikt nie ma obowiązku ci odpowiadać i proszę cię, zapamiętaj to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 2. i dont get it, chcesz wywalić windowsa robiąc swój? Oczywiście możesz zrobić własny system. Wywalenie katalogu windows nie rozwali kompa ale system, więc wciąż nie wiem co chcesz osiągnąć 3.wsadź skrót do autostartu albo w regedicie dodaj klucz w którejś lokalizacji do dodania ścieżki w msconfig (ktoś inny niech mnie wyręczy proszę bo nie pamiętam ścieżki, dawno się tym nie bawiłem) 4.jeśli wysyłanie i odbiór pakietów jest dla ciebie trudny - nie bierz się za to 5.nie operowałem nigdy na mplay bo ssie 6.nie próbowałem się bawić w 3D 7.bo prosisz o duuuużo 7'.do szkoły 8.pkt.6 9.hmmm wat? Ktoś ma ci narysować czy jak bo nie napisałeś nic. 10.nikt nie ma obowiązku ci odpowiadać i proszę cię, zapamiętaj to Dużo nie powiedziałeś... 2. dobra... thx 3. czyli gdzie? 4. musisz mnie gnoić? 5. szkoda bo potrzebuje pomocy... 6. szkoda bo potrzebuje pomocy... 7. bo macie zaległości... 7'. pytam was... 8. co ma piernik do wiatraka? prosze DLL... 9. wat? pisałem, zobacz w grafice... 10. ja was prosze, myślałem ze można na was liczyć... - zapamiętałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się