4tk Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Mam pomocnika, takiego jeszcze bez SI. Zanim się za nie zabiorę, mam 2 pytania: 1. Co zrobić, aby pomocnik szedł za mną w odległości 30 pixeli, ale nie cofał się gdy do niego podchodzę 2. Co zrobić, aby gdy pomocnik widzi przeciwnika przestał za mną chodzić tylko szedł za przeciwnikiem aż do kolizji, a po zniszczeniu przeciwnika aby wracał do mnie na tą odległość 30 pixeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 1: GML if (distance_to_object(hero) > 30) { move_towards_point(hero) } else { speed=0 } 2: Trochę nie zrozumiałem.... może tak: GML move_towards_piont(wrog) if (wrog_zywy=false) { move_towardz_point(hero) } else { move_towards_point(enemy) Ale wtedy musisz określić, co to jest wrog_zywy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 1: ... move_towards_point(hero) ... Pozycja 23:Wrong number of arguments to function of script 2: W odległości 100 px Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 1: zamiast 'hero' podstawiasz nazwę bohatera (gracza) ... move_towards_point(hero.x,hero.y,10) ... 2: Step przyjacioła: GML if (distance_to_object(enemy)<100) { move_towards_point(enemy.x,enemy.y,10)//zapomiałem o tym x,y,speed przy move towards point, sorka } else { move_towards_point(hero.x,hero.y,7) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 1. Kul, unkown varible x :) 2. Na razie nie mogę przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 -.-' Wogóle wiesz, gdzie masz wpisać te kody? Rozumiesz je? Stosujesz bezmyślną zasadę kopiuj - wklej czy coś myślisz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 trzeba ci wiedzieć, że myślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 A czy istnieje obiekt enemy? Czy zmieniłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Zmieniłem... Co do 1: Było gut, coś się pomieszało i odwoływałem się do paru objektów, nie rozmieszczonych w roomie D= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 nie może nie działać "x" więc sprawdź czy nie zpiep****eś jakiejś zmiennej, sprawdź kropki i przecinki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 po prostu nie mogło wczytać x i y objektu nierozmieszczonego w roomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 GML //step if distance_to_object(O_gracz)>30 and distance_to_object(O_wrog)>100 { speed=3 direction=point_direction(x,y,O_gracz.x,O_gracz.y) } if distance_to_object(O_wrog)<100 { speed=3 direction=point_direction(x,y,O_wrog.x,O_wrog.y) } image_angle=direction To jest tylko bez omijania przeszkod, chcesz omijanie przeszkód? I nie sprawdzałem tego w praktyce. EDIT: Z omijaniem działa to: GML if distance_to_object(O_gracz)>30 and distance_to_object(O_wrog)>100 { move_towards_point(O_gracz.x,O_gracz.y,3) } if distance_to_object(O_wrog)<100 { move_towards_point(O_wrog.x,O_wrog.y,3) } image_angle=direction Lub to: GML if distance_to_object(O_gracz)>30 and distance_to_object(O_wrog)>100 { mp_potential_step(O_gracz.x,O_gracz.y,3,solid); } if distance_to_object(O_wrog)<100 { mp_potential_step(O_wrog.x,O_wrog.y,3,solid); } image_angle=direction Ale raczej działa to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Jeśli możesz to dodaj jeszcze to omijanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 mp_potential_step(..) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Już mu napisałem w edicie 2 posty wyżej prawidłowy kod ;) EDIT: Jak coś nie działa, lub chcesz abym coś dodał to pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ostatni argument w mp_potential_step przyjmuje wartość true/false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się