gothicner Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam! Mam skrypt konsoli wpisywania kodów GML kod=get_string('Prosze wpisac kod','') switch(kod) { case 'health': {health=100} break;} i działa :rolleyes: . ale chciałbym żeby po wpisaniu "open" obj_klatka zniknął. Ale nie wiem jak jest w game maker language usunięcie :unsure: . Zgóry dzięki. Ps. chciałbym jeszcze wiedzieć jak w języku game makera jest zamiana objectu w inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 jesli chcemy usunac inny obiekt: with(id_obiektu)instance_destroy() lub jesli nasz: instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 usuniecię: instance_destroy() daj może get_string('wpisz kod',kod) a dalej: if kod = 'open' { //akcja } Jak coś spierdo***em to zobacz temat o wpisywaniu kodu rejestracyjnego ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zmiana instance_change(...), lub po prostu GML instance_create(x, y, nowyobiekt); instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 CTRL, po co 'if' skoro on chce kilka? Switch lepszy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 jesli chcemy usunac inny obiekt: with(id_obiektu)instance_destroy() lub jesli nasz: instance_destroy() tak jakby działa... tzn. w każdym roomie ID objectu jest inne. Pomyślałem że kilka razy wpisze skrypt tego kodu tylko że z ID objectu byłoby z różnych roomów, ale wtedy itak nie działa :crying: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Bo zamiast ID wpisz nazwę obiektu który ma się rozwalić, nigdy nie wpisywałem ID i zawsze działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 with(obj_klatka) instance_destroy() Po prostu w nawiasie podaj albo nazwę obiektu który ma być zniszczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Jeżeli podasz obiekt to niszczy to wykonuje kod w with u wszystkich jego instancji. Jeżeli podasz id konkretnej instancji tylko w niej się ten kod wykonuje. Teraz w zależności co chcesz osiągnąć musisz wybrać co będzie odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 with(obj_klatka) instance_destroy() Po prostu w nawiasie podaj albo nazwę obiektu który ma być zniszczony ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Key Press Event for Key for object player: Error in code at line 6: case 'open': {with(obj_klatka)instance_destroy()} at position 21: Unknown variable obj_klatka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 A masz obiekt obj_klatka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 A masz obiekt obj_klatka? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 widac, nie w tym samym czasie gdy ten kod wywolujesz. Kolega sie pyta czy ten obiekt jest w roomie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Ale czy ten obiekt znajduje się w aktualnym roomie? GML if instance_exists(obj_klatka) with(obj_klatka) instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 widac, nie w tym samym czasie gdy ten kod wywolujesz. Kolega sie pyta czy ten obiekt jest w roomie? Problem rozwiązany. Po prostu wpisałem nazwę objectu z małej litery :jezor: . Nie wiedziałem że game maker jest taki dokładny. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się