Skocz do zawartości

Punkty problem ..


lvla2y

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie . Zrobiłem sobie tryb dla dwóch graczy , zrobiłem Score1 dla : Gracza 1 a dla gracza drugiego zrobiłem : Score 2 , chciałem po wzięciu danego przedmiotu przez Gracza 1 , punkty zostały przydzielone do Score 1 , a nie tak jak to jest u mnie , że punkty przyznają się do Score 1 i do Score 2. Dlaczego tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie używaj zmiennej score tylko punkty czy cos, bo on rozpoznaje score dla całej gry...

W create by było

GML (Create)
punkty_1 = 0

punkty_2 = 0

GML (Kolizja z obiektem co daje punkty)
//Zalezy który obiekt sie zderza z np. jabłuszkiem

punkty_1+=1 //Jesli postac 1 sie zderzy

punkty_2+=1 // Jeśli postac 2...</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem przykładu, ale powód może być taki:

Obiekt liczący punkty jest tworzony co room i zeruje punkty (rozwiązanie: ustawić mu persident. Powinien to byc jakiś inny obiekt niż gracz i zmienne te powinny być globalne dla łatwiejszego korzystania z nich) :)

 

PS: I nie pisz dwóch postów pod rząd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest kod do "draw" licznika:

GML
draw_set_color(c_aqua)

draw_text(view_xview,view_yview,'Gracz1: '+string(global.wynik1))

draw_text(view_xview,view_yview+30,'Gracz2: '+string(global.wynik2))

draw_set_color(c_white)

 

Tu "Create" , Gracza 1:

GML
global.wynik1=0

 

Tu "Create" , Gracza 2:

GML
global.wynik2=0

A tu przy kolizji z np.jabłkiem

GML
global.wynik1+=100

 

Masz tu opisane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co nie działa:

 

Dla obiektu g1

 

wstaw przy kolizji z punktem

GML
global.wynik1+=1

 

dla obiektu g2 przy kolizji z punktem

 

GML
global.wynik2+=1

 

 

Co do następnego lvl'a to tworzenie globalnych zmiennych nie może być w ludkach musisz zrobić np obj_control i wkleic mu w create

GML
global.wynik1=0

global.wynik2=0

pamiętaj, że w graczach musisz usunąć kody które masz w create które resetują ci zmienną (i przy okazji ją nadają). Ten obj-control dajesz tylko i wyłącznie w pierwszej mapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...