lvla2y Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam ponownie . Zrobiłem sobie tryb dla dwóch graczy , zrobiłem Score1 dla : Gracza 1 a dla gracza drugiego zrobiłem : Score 2 , chciałem po wzięciu danego przedmiotu przez Gracza 1 , punkty zostały przydzielone do Score 1 , a nie tak jak to jest u mnie , że punkty przyznają się do Score 1 i do Score 2. Dlaczego tak się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ch3matic Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 daj w collision gracza pierwszego z obiektem global.Score1 += 1 a u drugiego gracza global.Score2 += 1 a pozniej sobie rysuj te zmienne na ekranie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zrobiłeś, ale jak? To są jakieś zmienne, czy coś? Jak dodajesz punkty? ch3matic: Nie wiesz jak zrobił, a odpowiadasz i później nie będzie mu działać :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Nie działa ten kod wyskakuje mi taka wiadomość : COMPILATION ERROR in Script: g.score1 Error in code at line 1: global.score1 += 1 ^ at position 8: Variable name expected. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Tak jak mówiłem. Jak nie podasz dokładnie kodu jakiego masz to Ci nie pomożemy. Szczególnie interesuje mnie ten skrypt g.score1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Może nie używaj zmiennej score tylko punkty czy cos, bo on rozpoznaje score dla całej gry... W create by było GML (Create) punkty_1 = 0 punkty_2 = 0 GML (Kolizja z obiektem co daje punkty) //Zalezy który obiekt sie zderza z np. jabłuszkiem punkty_1+=1 //Jesli postac 1 sie zderzy punkty_2+=1 // Jeśli postac 2...</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 masz tutaj zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Jednak jest mały problem , licznik punktów (score) liczy punkty tylko w pierwszej planszy , a w drugiej planszy znowu zaczyna od 0 Może wie ktoś dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Nie wiedziałem przykładu, ale powód może być taki: Obiekt liczący punkty jest tworzony co room i zeruje punkty (rozwiązanie: ustawić mu persident. Powinien to byc jakiś inny obiekt niż gracz i zmienne te powinny być globalne dla łatwiejszego korzystania z nich) :) PS: I nie pisz dwóch postów pod rząd ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Tutaj masz przykład.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Jakbym mógł to bym go zobaczył tyle, że na tym kompie nie mam GMa. Sprawdziłeś to co napisałem wcześniej? Jeżeli to nie jest ten problem to opisz mi obiekt z punktami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Tu jest kod do "draw" licznika: GML draw_set_color(c_aqua) draw_text(view_xview,view_yview,'Gracz1: '+string(global.wynik1)) draw_text(view_xview,view_yview+30,'Gracz2: '+string(global.wynik2)) draw_set_color(c_white) Tu "Create" , Gracza 1: GML global.wynik1=0 Tu "Create" , Gracza 2: GML global.wynik2=0 A tu przy kolizji z np.jabłkiem GML global.wynik1+=100 Masz tu opisane.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Wiem co nie działa: Dla obiektu g1 wstaw przy kolizji z punktem GML global.wynik1+=1 dla obiektu g2 przy kolizji z punktem GML global.wynik2+=1 Co do następnego lvl'a to tworzenie globalnych zmiennych nie może być w ludkach musisz zrobić np obj_control i wkleic mu w create GML global.wynik1=0 global.wynik2=0 pamiętaj, że w graczach musisz usunąć kody które masz w create które resetują ci zmienną (i przy okazji ją nadają). Ten obj-control dajesz tylko i wyłącznie w pierwszej mapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Wszystko działa , wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się