Muuuuczek567 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Niech Was nie zmyli nazwa tematu. Nie chodzi bowiem o system cząsteczkowy, ale o zmianę podłoża ze zwykłego na... zaśnieżone. Myślę, że ten przykład komuś się przyda, ponieważ w ten sam sposób można robić wiele innych efektów nie tylko w grach top-down. Padający śnieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 nie działa pod 8... Trzeba zmienić argumenty w surface :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 NICE! poszło ci nieźle. mapka po pixelowana i kwadratowy śnieg, ale ważne że jest. chodziło o podłoże, a to poszło good. kodzik też ładny GML show_message('dostajesz 5-') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 W GM 8 wystarczy w skrypcie back_surf usunąć false z funkcji background_create_from_surface(). False w tym skrypcie to przezroczystość, a jak wiadomo, GM 8 ma ją bezpośrednio w sprite'ach i backgroundach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 ciekawy przykład, ale albo mi sie wydaje abo wszedzie snieg rysuje sie tak samo ;/ @edit zostawilem aplikacje na kilka minut, ładnie wciąga ramy, po kilku minutach juz 50mb ;/ ile zje jak zostawie na godzine :P ? zobacze ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Prymitywne trochę. Wykorzystałeś najprostsze, nieprzemyślane rozwiązanie. Co w związku z tym: cienki efekt, w ogóle pojedyncze piksele to idiotyzm beznadziejna wydajność powtarzający się background o niewielkim rozmiarze Za mało jak dla mnie na przykład, nie sprostałeś zadaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 awesome, jak tylko przesiądę się na laptopa zaraz to dodam do zimowej mapki :D @UP w przykładzie nie musi być jakaś super duper grafika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 4tk, co ty pierniczysz w ogóle? To przykład efektu graficznego i mam prawo wymagać odpowiedniej grafiki na jego potrzeby. Pomijam już fakt, że w tym wypadku grafika sprowadza się do kilku kropek generowanych podczas działania programu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 chodzi o silniczek, a nie o grafike pędzle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 da ktoś execute? ;^ Bo wole starego 6.1 ,puki co zbieram na 8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 masz https://gmclan.org/up4891_4_pada_snieg.html tak nawiasem mówiąc po godzinie przykład ten zjada jakies 300mb ramu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 CTRL, w przykładach z efektami graficznymi mogę wymagać dobrej grafiki i już. Wprawdzie nie mogę się czepić, że "kolor różowy mi się podoba", no ale, jak sama nazwa wskazuje, liczy się przede wszystkim efekt, więc dobra grafika jest wskazana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Tak, zgadzam sie ze Slashem ale dla każdego to kwestia umowna, czy śnieg jest kwadratowy czy lepiej by było go zrobić kołami, czy grafika jest dobra czy nie, ale najważniejsze jest że takowego przykładu jeszcze nie było i autor wpadł na dorby pomysł który może sie kiedyś komuś przydać. Ja go nie zastosuje z powodu za dużej zjadliwości ramu ale kto wie może kiedyś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Rozumiem, to kwestia umowna i nie ma co nawet o tym dyskutować. Weź tylko pod uwagę fakt, że twórca przykładu nie zachował jakichkolwiek proporcji. No bo taki mały płatek śniegu i taki mały pattern nijak idą w parze z taką wielkością rooma (dokładniej: viewa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Weź tylko pod uwagę fakt, że twórca przykładu nie zachował jakichkolwiek proporcji. No bo taki mały płatek śniegu i taki mały pattern nijak idą w parze z taką wielkością rooma (dokładniej: viewa). Tak to też się liczy i zgodzę sie z tobą bo pewnie uważamy tak samo że przykład powinien być dopracowany. Niestety ten ma pewne niedociągniecia więc mam nadzieje ze autor da wersje poprawiającą wszystkie te niedoskonałości i bedzie po kłopocie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 W imieniu Muuuuczka daję nową wersję, która nie zapycha już pamięci: https://gmclan.org/up5694_12_pada_snieg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Czy Muczek byłby w stanie wyjaśnić nam różnicę między poprzednim przykładem? Byłoby miło :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Muczek nie może odpowiedzieć (może wam potem wyjaśni dla czego) ale pojawiła się jedna a jednak tak znacząca linijka back_surf: GML background_delete(global.trawka-1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jejku, to tego nie było w poprzedniej wersji? Cud, że w ogóle działało dłużej niż kilka minut :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się