Ignis Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Chciałbym by w mojej grze był licznik punktów, dokładnie, jak paletka złapie spadający przedmiot- punkt się dodaje, a jak upuści- jeden punkt się odejmuje. Wiem, że to gdzieś w klockach ale ja nie wiem między innymi do jakiego eventu to przypisać. Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 GML //other -> game start global.punkty=0 //kolizja z paletką punkty+=1 instance_destroy() //other -> room outside punkty-=1 instance_destroy() ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Przepraszam, a gdzie jest other? I czy mam wpisać 'punkty' bo nie wiem czy mam to na coś zamienić czy to jest pierwszy kod po polsku który widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 a gdzie jest other przy wyborze eventu tam gdzie masz create, alarm itp masz other i wybierasz z tamtąd to co podałem. A 'pinkty' to po prostu zmienna, odpowiadająca za ilość punktów. Radzę poczytać cokolwiek o programowaniu, zmiennych itd https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Ale co mam wpisać żeby na początku nie było punktów? global.0=0? A przy reszcie 1+=1? Mógłbyś jeśli możesz lepiej mi to wytłumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Ehhh... Lenin napisał, żebyś poczytał o zmiennych, bo jak widać ty nic nie rozumiesz. Zmienna przechowuje dane. Zmienne nazywa się rozpoczynając od litery i nie wolno w nazwach robić spacji. Do zmiennych globalnych dodaje się global.<zmienna> i przy każdej operacji to global. musi być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Przeanalizuj artykuł o podstawach GMLa autorstwa Marmota, zobaczysz jak będzie wszystko łatwo przychodziło. Na potem: global.punkty - zmienna odpowiadająca za ilość punktów instance_destroy() - niszczenie instancji, z której wykonywany jest ten kod GML global.punkty += 1; Znaczy, że zwiększamy liczbę punktów o jeden. GML global.punkty -= 1; Znaczy, że zmniejszamy liczbę punktów o jeden. GML global.punkty = 0; Zerujmy punkty. A tu wyżej wymieniony artykuł Marmota: https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 No i w sumie jeden z najlepszych na GMClanie. Podstawa dla każdego początkującego :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Bardzo dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się