Skocz do zawartości

[Java Script] Animacja chodzenia


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak, zmieniałem silnik na tablice w js, aż w końcu znalazłem przykład dokładnie tego co chciałem otrzymać. Lecz iż nie jest to mój kod trudno mi coś tam wprowadzić, już się nieco zorientowałem o co w nim chodzi, ale nie wiem jak zrobić animacje chodzenia.

 

To jest część funkcji animate odpowiadająca za ruch gracza w prawo i w lewo. Cała mapka to jest tabela , a gracz to oddzielny sprite nałożony na tą tabele, gdy poruszamy graczem po prostu zmienia się pozycja sprite.

"TUTAJ PRZYDAŁO BY SIE ZROBIĆ TĄ ANIMACJE HEH :)" - W tym miejscu powinna znalesć się funkcja która zmienia pozycje gracza płynnie, macie Panowie jakieś pomysły?

 

function animate() {
//poruszenie sie gracza w prawo i w lewo
if (p1x != 0) {

  if (p1x > 0) { 
  p1icon.src = "guy_right.gif";
  }
  if (p1x < 0) p1icon.src = "guy_left.gif";
  //jesli gracz chce "wyjsc" z poza mapy
  if ((p1CurX + p1x >= 0) && (p1CurX + p1x < rows)) {
   //jezeli moze isc ( nie ma sciany )
   if (iconType[p1CurY][(p1CurX * 1) + (p1x * 1)] == 0) {
    //zmienia pozycje gracza
//////////////////////////////////TUTAJ PRZYDAŁO BY SIE ZROBIĆ TĄ ANIMACJE HEH :)
    p1CurX += p1x;
    p1.left = p1CurX * iconsize;
   } else if (iconType[p1CurY][(p1CurX * 1) + (p1x * 1)].indexOf("2") == 0) {
    //idzie do nowej mapki
    doJump(iconType[p1CurY][(p1CurX * 1) + (p1x * 1)]);
   }
  }
  //clear the x movement so they don't keep moving again and again
  p1x = 0;
}

//if they moved up or down
if (p1y != 0) {
  if (p1y > 0) p1icon.src = "guy_front.gif";
  if (p1y < 0) p1icon.src = "guy_back.gif";
  //if they won't move off the map
  if ((p1CurY + p1y >= 0) && (p1CurY + p1y < rows)) {
   //if the cell type is road (not a wall)
   if (iconType[(p1CurY * 1) + (p1y * 1)][p1CurX] == 0) {
    //change player1's position
    p1CurY += p1y;
    p1.top = p1CurY * iconsize;
   } else if (iconType[(p1CurY * 1) + (p1y * 1)][p1CurX].indexOf("2") == 0) {
    //jump to new screen
    doJump(iconType[(p1CurY * 1) + (p1y * 1)][p1CurX]);
   }
  }
  //clear the y movement so they don't keep moving again and again
  p1y = 0;
}
}

 

Prosze o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co jQuery do czegoś takiego?

Tu jest przykład poruszania obrazkiem :

var i=1
function starttimer()
{
document.getElementById('myimage').style.position="relative";
document.getElementById('myimage').style.left=+i;
i++;
timer=setTimeout("starttimer()",10);
}
function stoptimer()
{
clearTimeout(timer);
}

Próbowałem go podpiąć ale mi nie wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...