Markuz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 A więc tak, zmieniałem silnik na tablice w js, aż w końcu znalazłem przykład dokładnie tego co chciałem otrzymać. Lecz iż nie jest to mój kod trudno mi coś tam wprowadzić, już się nieco zorientowałem o co w nim chodzi, ale nie wiem jak zrobić animacje chodzenia. To jest część funkcji animate odpowiadająca za ruch gracza w prawo i w lewo. Cała mapka to jest tabela , a gracz to oddzielny sprite nałożony na tą tabele, gdy poruszamy graczem po prostu zmienia się pozycja sprite. "TUTAJ PRZYDAŁO BY SIE ZROBIĆ TĄ ANIMACJE HEH :)" - W tym miejscu powinna znalesć się funkcja która zmienia pozycje gracza płynnie, macie Panowie jakieś pomysły? function animate() { //poruszenie sie gracza w prawo i w lewo if (p1x != 0) { if (p1x > 0) { p1icon.src = "guy_right.gif"; } if (p1x < 0) p1icon.src = "guy_left.gif"; //jesli gracz chce "wyjsc" z poza mapy if ((p1CurX + p1x >= 0) && (p1CurX + p1x < rows)) { //jezeli moze isc ( nie ma sciany ) if (iconType[p1CurY][(p1CurX * 1) + (p1x * 1)] == 0) { //zmienia pozycje gracza //////////////////////////////////TUTAJ PRZYDAŁO BY SIE ZROBIĆ TĄ ANIMACJE HEH :) p1CurX += p1x; p1.left = p1CurX * iconsize; } else if (iconType[p1CurY][(p1CurX * 1) + (p1x * 1)].indexOf("2") == 0) { //idzie do nowej mapki doJump(iconType[p1CurY][(p1CurX * 1) + (p1x * 1)]); } } //clear the x movement so they don't keep moving again and again p1x = 0; } //if they moved up or down if (p1y != 0) { if (p1y > 0) p1icon.src = "guy_front.gif"; if (p1y < 0) p1icon.src = "guy_back.gif"; //if they won't move off the map if ((p1CurY + p1y >= 0) && (p1CurY + p1y < rows)) { //if the cell type is road (not a wall) if (iconType[(p1CurY * 1) + (p1y * 1)][p1CurX] == 0) { //change player1's position p1CurY += p1y; p1.top = p1CurY * iconsize; } else if (iconType[(p1CurY * 1) + (p1y * 1)][p1CurX].indexOf("2") == 0) { //jump to new screen doJump(iconType[(p1CurY * 1) + (p1y * 1)][p1CurX]); } } //clear the y movement so they don't keep moving again and again p1y = 0; } } Prosze o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Użycie jQuery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 w ogóle nie wiedziałem, że takie rzeczy da się zrobić w JS :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Po co jQuery do czegoś takiego? Tu jest przykład poruszania obrazkiem : var i=1 function starttimer() { document.getElementById('myimage').style.position="relative"; document.getElementById('myimage').style.left=+i; i++; timer=setTimeout("starttimer()",10); } function stoptimer() { clearTimeout(timer); } Próbowałem go podpiąć ale mi nie wychodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Po to że kod stanie się czytelniejszy i łatwiej takie rzeczy będzie zrobić choćby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Heh ale samo stwierdzenie zrób to w jQuery mi nic nie daje, mógłbyś równie dobrze powiedzieć zrób to za pomocą Java Script. Może jakiś przykład? hmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Nie no, to była drobna wskazówka. Co do przykładu, sam sobie go podałeś. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Hehe :P No niby podałem , dobra coś jeszcze pokombinuje może mi wyjdzie heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się