Dominik6 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam mógłby mi ktoś powiedzieć, lub dać skrypt aby można było chodzić po menu strzałkami, bo gra jest sterowana myszką dlatego wyłączony kursor jest dla lepszej gry. Ewentualnie na zmianę wyglądu kursora w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Zmiana kursora w grze - jest taki klocek do zmiany (ale chyba tylko w pro) Gra jest sterowana myszką, dlatego jest wyłączony kursor - chyba nie rozumiem... sterujesz niewidzialną myszką? E:Ten klocek jest w zakładce 'extra' w menu object'u E2: Masz wersję pro czy lite? A co do menu był gdzies taki przykład... tylko nie pamiętam czyi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 moze to zrobic tak: obj_menu //create global.przycisk1=1 //step if keyboard_check_pressed(vk_up) { if global.przycisk1+=1 } if keyboard_check_pressed(vk_down) { if global.przycisk1-=1 } if przycisk1=4 przycisk1=1 if przycisk1=0 przycisk1=3 if przycisk1=1 and keyboard_check(vk_space) { opcjaprzycisku } if przycisk1=2 and keyboard_check(vk_space) { opcjaprzycisku } if przycisk1=3 and keyboard_check(vk_space) { opcjaprzycisku } draw// draw_sprite(spr_jakisprzycisk,1,x,y) draw_sprite(spr_jakisprzycisk,1,x,y+50) draw_sprite(spr_jakisprzycisk,1,x,y+100) if przycisk1=1 draw_sprite(spr_jakisznaczek,1,x+100,y) if przycisk1=2 draw_sprite(spr_jakisznaczek,1,x+100,y+50) if przycisk1=3 draw_sprite(spr_jakisznaczek,1,x+100,y+100) Edit: Ahh :D Trzeba było pisac odrazu ze masz little . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik6 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Zmiana kursora w grze - jest taki klocek do zmiany (ale chyba tylko w pro) Gra jest sterowana myszką, dlatego jest wyłączony kursor - chyba nie rozumiem... sterujesz niewidzialną myszką? E:Ten klocek jest w zakładce 'extra' w menu object'u E: Masz wersję pro czy lite? A co do menu był gdzies taki przykład... tylko nie pamiętam czyi :P Jestem twórcą gry Battle Ball i tam steruje się paletką za pomocą myszki ale gdy jest jest biały kursor to źle wygląda i przeszkadza w graniu. <_< Mam wersje Lite :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Co do menu, takie cos znalazłem. Może się przyda: Klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 w global game settings odznacz opcję display the cursor i w którymś obiekcie na początku gry daj: GML cursor_sprite=nazwa sprita kursora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik6 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 A może coś prostszego?? A z klocków by się nie dało aby jak klikam w dół to podświetla się przycisk na dole i jak kliknę enter to się uruchamia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jak się posługujesz tylko klockami to menu jest baaardzo ciężko zrobić (pamiętam, że ktoś zrobił menu na klockach, ale było mało rozbudowane i strasznie skomplikowane). Jeśli chcesz się nauczyć kodu, polecam ActionAecoder'a. E: Jest jeszcze druga możliwość: Menu na myszkę, która znika dopiero na pierwszym levelu. Wtedy robisz sprity przycisków i dajesz im w evencie global left mouse (ew. pressed) co ma się dziać (np. klocek przejścia do następnego roomu) Chociaż jest jeden minus: nie wiem, jak w trakcie gry 'zniknąć' myszkę :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik6 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jak się posługujesz tylko klockami to menu jest baaardzo ciężko zrobić (pamiętam, że ktoś zrobił menu na klockach, ale było mało rozbudowane i strasznie skomplikowane). Jeśli chcesz się nauczyć kodu, polecam ActionAecoder'a. E: Jest jeszcze druga możliwość: Menu na myszkę, która znika dopiero na pierwszym levelu. Wtedy robisz sprity przycisków i dajesz im w evencie global left mouse (ew. pressed) co ma się dziać (np. klocek przejścia do następnego roomu) Chociaż jest jeden minus: nie wiem, jak w trakcie gry 'zniknąć' myszkę :/ Jak klockami trudno to bym był wdzięćzny za gotowy skrypt i instrukcję jak go dodać. Na razie zastosowałem to , że jest wył. kursor ale jak myszka natrafia na przycisk to on robi się pusty tak też może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Kursor: Obiekt kursor steep: GML x=mouse_x y=mouse_y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=16063&hl= i do tego znikanie kursora w drugim room'ie i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Kursor: Obiekt kursor steep: GML x=mouse_x y=mouse_y czy nie powinno być ; na końcu? zawsze gnębiło mnie to czy ma to znaczenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 nie musi być. ale jak dasz to dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Masz przykład zrobiony przeze mnie co do tego menu (:P) Łap E: Wersja 'hardcore' :P E2: Bym zapomniał. Strzelanie (w lewo) - spacja i trzeba trafić w przycisk :) E3: I sterowanie! strzałki: w górę i w dół. E4: (ale edytuje :D) I wszystko na klockach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się