Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Otż mam problem, zrobiłem sobie przechodzenie z rooma do rooma w moim Bravehearcie, wszystko działa dobrze, ale kiedy zniszcze przeciwnika i wejde np. do jaskini, i wrócę z powrotem on jest dalej... Wiem dlaczego tak się dzieje, ale nie umiem tego naprawić. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Nie wiem, ale daj room persistant, czy jakoś tak, bo gdzies ktoś miał taki problem, nie wiem nie testowałem, ale zrób tak :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 raczej odznacz persistent w ustawieniach rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Hmm... w tego typu grze problem może występować wielokrotnie, dlatego trzeba użyć jakiegoś globalnego rozwiązania. W każdym roomie stawiasz obiekt Controller. W jego Other -> Game start: GML global.list = ds_list_create(); Natomiast w Create lub Other -> Room start: GML if ( variable_global_exists( "list" ) ) { for( i = 0; i < ds_list_size( global.list ); i += 1; ) { with ( ds_list_find_value( global.list, i ) ) instance_destroy(); } } I w każdym obiekcie przed zniszczeniem: GML ds_list_add( global.list, id ); Moje uwagi: Użyłem zmiennej globalnej, aby każdy obiekt był w stanie odnosić się do listy zniszczonych obiektów (prawidłowo: instancji) Teraz, niestety, niszczenie każdej instancji może wydawać się nieco bardziej skomplikowane, ale uwierz, to tylko jedna linijka kodu więcej :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Nie może być w game start, ale z tym sobie poradziłem, zrobiłem wszystko tak jak napisałeś ale obiekty nadal pozostają :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Dlaczego nie może być w game start? Jakiś błąd czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Nie może bo gra sie nie zaczyna w Las_Katergardu tylko w Load_room, więc dałem w load_room tworzenie listy, a już to o miało być w room start dałem do osobnego obiektu do każdego rooma gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Weź sobie w kliknięciu na ten obiekt z ktorego przechodzisz z 1 pokoju do drogiego że global.prx=x; global.pry=y; i w create player daj ze x=global.prx; y=global.pry-10(dla pewności ;] ); z resztą pokombinuj, ale zawsze musisz zrobić odpowiednio te zmienne do pokoju żeby nie wyskakiwaly errory itp.. Taki sposob ci proponujea a sory źle przeczytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Markar, obiekt Controller wstawiaj do KAŻDEGO rooma poza load room. GM uczy nas logicznego myślenia :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 @Slash, skoro GM uczy logicznego myślenia pomyśl: Skoro gra zaczyna się w Load_room, a tworzenie listy mam mieć w Game start, a controller nie może być w load_room to jak ma stworzyć listę????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Logiczne myślenie naprowadzi cię na dobrą drogę -> event game start może wywołać się nie na początku gry, lecz na początku istnienia instancji danego obiektu. Więc słuchaj się mnie i do roboty :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Robota i logiczne myślenie za każdym razem przynosi to: ERROR in action number 1 of Other Event: Room Start for object O_obiekty1: Error in code at line 1: if ( variable_global_exists( list ) ) at position 30: Unknown variable list I wiem że oznacza to że nie istnieje(lub jest nieprawidłowa) zmienna list. Ale co ja mam zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Prosiłem cię o błąd. Zamień list na "list", ew. "global.list". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 To samo, juz dawno sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Jesteś na sto procent pewien, czy sobie jaja robisz i uparty jesteś :) ? Zaraz przykład zapodam. Stwierdzam, iż jesteś bardzo leniwy, uparty lub po prostu mało zdolny. Mi wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Nie nie robie se jaj, nie działa i koniec, zrób mi najlepiej przykład to pogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 https://gmclan.org/up5971_11_myslmysl.html Proszę. Trochę mi przykro, że wolisz mieć wszystko podane na tacy, jednak obawiam się, że przykład i tak na nic ci się zda. Z twoich postów wynika, że nie doceniasz pomocy innych, cóż, nie jestem twoim rodzicem i raczej tego nie zmienię :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Tera kapuje, nie dałem znaków "i", i mam dość dużą wiedzę w gm'ie, i wcale nie jestem uparty, ani leniwy, po prostu zgłupiałem z tym. I wcale nie jestem taki tępy, i tak jest error, myśl! :P ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Pressed for object object1: Error in code at line 1: ds_list_add( global.list, id); at position 22: Unknown variable list Więc jestewś w błędzie mówiąc: event game start może wywołać się nie na początku gry, lecz na początku istnienia instancji danego obiektu. Edit: poradziłem sobie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 No to dajesz w tym samym evencie, gdzie jest ten dłuższy kod: GML if ( !variable_global_exists( "list" ) ) global.list = ds_list_create(); A później możesz już wstawić ten dłuższy kod bez wyżej wymienionego warunku. Zwracam honor :thumbsup: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Sorka za odświeżenie(nie chciałem robić nowego tematu), ale mam kolejny problem: kiedy upuszczam przedmiot, pójdę gdzieś(do innego rooma) i wrócę to juz go nie ma, jak mam zrobić żeby nie znikał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 zaznacz w ustawieniach roomu persistent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Nie, wtedy wszystko się miesza, wszystko nie działa, dziwnie porozstawiane są rzeczy i wrogowie, chaos! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 przecie pisałeś to samo wcześniej, to działa na tej samej zasadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Lol, wcześniej to to było na listach a nie presiste coś tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Sorka że doublepostuję, ale nikt nie odpowiada, więc odświeżam i pytam o to co było kilka psotów wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się