GladiusX Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Co prawda lubię matematyk, ale zadania z niej są po prostu The Best ;-/ No to zaczynamy: Piotrek idąc do szkoły skręca w prawo na ulicę prostopadłą, by dojść do szkoły. Wracając ze szkoły idzie inną drogą odprowadzając kolegę. Obok szkoły robi zwrot o 30* w prawo. Żeby dojść od domu kolegi do swojego domu musi jeszcze raz skręcić w prawo. O ILE STOPNI ROBI ZWROT PIOTREK NA KOLEJNYM SKRZYŻOWANIU? Z góry dziękuję za pomoc. Wiem, wiem że te zadania wyglądają jak dla 6 klas, ale nie są ;-/ ALE... nikt z klasy na razie tego nie ma albo już się poddał/a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osiem Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Narysuj to sobie, ułatwi to wszystko :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 To jest trójkąt. Ma kąty o miarach 30 i 90 Suma miar kątów trójkąta zawsze wynosi 180. Więc trzeci kat musi mieć 60 stopni. To jest zadanie na pozom 1 klasy gimnazjum, albo i wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 to zadanie wydaje się nie mieć sensu... 3 razy skręca w prawo? :blink: 1.Idzie do szkoły, skręca w prawo o 90* 2.Wychodzi ze szkoły, skręca w prawo o 30* 3.Idąc od domu kolegi musi jeszcze raz skręcić w prawo(o ile stopni?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Pierwszy zwrot OK, 90 w prawo, ale drugi zwrot to 120 w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 jest napisane, że jak wychodzi ze szkoły to skręca w prawo o 30* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GladiusX Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Nie pomyliłem się :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 jest napisane, że jak wychodzi ze szkoły to skręca w prawo o 30* No właśnie. Mówiłem o Twoim rysunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 rysunek jest narysowany według treści zadania E:wychodzi ze szkoly, czyli idzie w przeciwnym kierunku niż idąc do szkoły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Wróć! To zadanie rzeczywiście nie ma sensu :o GMTraker ma rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GladiusX Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jest to możliwe że nie da się go wykonać... Ponieważ nasza nauczycielka lubi się z nami podroczyć... TO JEST BEZSENS MACIE RACJE BO JAK SKRĘCA DO SZKOŁY CZYLI MAMY JUŻ JAKBY DWIE PROSTE Z TRÓJKĄTA (czy jak to tam) I teraz jeszcze obok szkoły ma zrobić 30* i jak odprowadzi kolegę jeszcze skręcić prawo?! To nie jest możliwe bo zaraz 3 kątów ma 4!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 @GMTraker: drugi zwrot na Twoim rysunku jest źle... u Ciebie jest w lewo o 120 stopni. Wg mnie powinno to wyglądać tak: Początkowy kierunek: 0 Piotrek idzie do szkoły. Idąc, skręca w prawo w ulicę prostopadłą. Kierunek = 90 Piotrek wraca ze szkoły. Robi zwrot w prawo o 30. Kierunek = 120 Żeby obliczyć kolejny zwrot w prawo, należy od pełnego kąta odjąć kierunek. 360-120 = 240 Ale to tylko, jeśli przyjmiemy, że to będzie trapez prostokątny. Inaczej, nie da się (chyba) tego zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 to w takim razie, zgłoś się jutro jak będzie się pytać o zadanie i powiedz, że zadanie jest źle sformułowane, ponieważ wychodząc ze szkoły jak skręci w prawo to pójdzie w przeciwnym kierunku niż powinien, jakby nie chciała ci wierzyć to udowodnij na tablicy :P @up: Idzie do szkoły w takim kierunku wraca ze szkoły w przeciwnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Chodzi mi o zwrot, nie o kąt :) Tu jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 sam jesteś źle, to nie jest żadne 120 w lewo JAK WYCHODZI ZE SZKOŁY TO IDZIE W DRUGĄ STRONĘ NIŻ JAK DO NIEJ IDZIE!!! popatrz na mojego wcześniejszego posta <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Chodziło mi o coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 kierunek jest zły, chodzi o prawo WYCHODZĄC ze szkoły jak wychodzi ze szkoły... inaczej. Jak idzie do szkoły to idzie na rysunku w prawo, jak wychodzi ze szkoły to idzie na rysunku w lewo, kapujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Może po prostu kolega mieszka po drugiej stronie i wtedy skręt w prawo miałby sens. ______S\ |............\ |.........../ D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 ale wtedy nadkłada drogi... :jezor: jaki by to miało sens? poza tym później skręca w prawo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 No bo np. odprowadza kolegę? To zadanie jest nie do rozwiązania. Być może nauczyciel/ka się pomylił/a w treści. A gdybyś szedł po obwodzie (założenie) np. kwadratu, to zrobiłbyś prawo - prawo - lewo - prawo? Miałoby to sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Więc masz Gladius szansą zabłysnąć, o ile nikt z klasy nie wpadł na to wcześniej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Może po drodze mieszka jakaś fajna laska albo idzie do kolegi na partyjkę szachów? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GladiusX Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Mogła by chociaż nauczycielka podać ile w szkole jest drzwi i wyrazić się precyzyjniej xD MY MAMY O TRÓJKĄTACH CZYLI NIC NIE PASUJE ;-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 No to pan/i już całkiem namieszał/a. Jeśli jakieś rozwiązanie jest poprawne, to tylko rozwiązanie Platyny (o ile nie skręca się trzeci raz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Muczusiu drogi, Gladius już pare razy napisał że ten tajemniczy nauczyciel to ONA, więc informuję cię o tym, abyś nie musiał tak dużo klikać w tą klawiaturę pisząc on/ona :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 A co jakby spojrzeć na to tak: ? (ale nadal nie trzyma się tematu trójkątów) W ogóle treść zadania jest słabo przedstawiona. Do tego powinien być jakiś rysunek poglądowy. Po zdaniu "Obok szkoły robi zwrot o 30* w prawo." nie można się domyślić skąd to robi, bo całe miejsce naokoło szkoły jest obok szkoły, w tym nie wiadomo, w która stronie był obrócony robiąc obrót, ani gdzie jest wejście do szkoły (głupio to brzmi doszukując się takich szczegółów, ale naprawdę bez sensu to zadanie jest) :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 No przecież miałem taki sam rysunek ;) (Tylko mniej przejrzysty ;D ) Ale i tak brakuje jednego kąta. Chyba, że przy domu jest kąt prosty wtedy rozwiązanie gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GladiusX Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 ZA TO ŻE JAKO JEDYNY ZAJĄŁEM SIĘ ZADANIEM DOMOWYM :PP DOSTAŁEM PIĄTKĘ ZA RACJONALNE MYŚLENIE... ALE JA JESTEM MĄDRY :PP THX TYM KTÓRZY TUTAJ SIĘ WYPOWIEDZIELI!!! NO TO JUŻ ZAMYKAM :PP JESZCZE RAZ DZIĘKI! EDIT: Sorki za Capsa... i offtopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi