Skocz do zawartości

Zablokowane MATMA... Niestety ;-/


GladiusX

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda lubię matematyk, ale zadania z niej są po prostu The Best ;-/

 

No to zaczynamy:

 

Piotrek idąc do szkoły skręca w prawo na ulicę prostopadłą, by dojść do szkoły. Wracając ze szkoły idzie inną drogą odprowadzając kolegę. Obok szkoły robi zwrot o 30* w prawo. Żeby dojść od domu kolegi do swojego domu musi jeszcze raz skręcić w prawo. O ILE STOPNI ROBI ZWROT PIOTREK NA KOLEJNYM SKRZYŻOWANIU?

 

Z góry dziękuję za pomoc. Wiem, wiem że te zadania wyglądają jak dla 6 klas, ale nie są ;-/ ALE... nikt z klasy na razie tego nie ma albo już się poddał/a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe że nie da się go wykonać... Ponieważ nasza nauczycielka lubi się z nami podroczyć...

 

TO JEST BEZSENS MACIE RACJE BO JAK SKRĘCA DO SZKOŁY CZYLI MAMY JUŻ JAKBY DWIE PROSTE Z TRÓJKĄTA (czy jak to tam) I teraz jeszcze obok szkoły ma zrobić 30* i jak odprowadzi kolegę jeszcze skręcić prawo?! To nie jest możliwe bo zaraz 3 kątów ma 4!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GMTraker: drugi zwrot na Twoim rysunku jest źle... u Ciebie jest w lewo o 120 stopni.

Wg mnie powinno to wyglądać tak:

 

Początkowy kierunek: 0

Piotrek idzie do szkoły. Idąc, skręca w prawo w ulicę prostopadłą.

Kierunek = 90

Piotrek wraca ze szkoły. Robi zwrot w prawo o 30.

Kierunek = 120

Żeby obliczyć kolejny zwrot w prawo, należy od pełnego kąta odjąć kierunek.

360-120 = 240

 

Ale to tylko, jeśli przyjmiemy, że to będzie trapez prostokątny. Inaczej, nie da się (chyba) tego zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie, zgłoś się jutro jak będzie się pytać o zadanie i powiedz, że zadanie jest źle sformułowane, ponieważ wychodząc ze szkoły jak skręci w prawo to pójdzie w przeciwnym kierunku niż powinien, jakby nie chciała ci wierzyć to udowodnij na tablicy :P

 

@up:

Idzie do szkoły w takim kierunku

zadanko1.png

wraca ze szkoły w przeciwnym

zadanko2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo np. odprowadza kolegę?

To zadanie jest nie do rozwiązania. Być może nauczyciel/ka się pomylił/a w treści.

A gdybyś szedł po obwodzie (założenie) np. kwadratu, to zrobiłbyś prawo - prawo - lewo - prawo? Miałoby to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jakby spojrzeć na to tak:

plan.png

? (ale nadal nie trzyma się tematu trójkątów)

 

W ogóle treść zadania jest słabo przedstawiona. Do tego powinien być jakiś rysunek poglądowy. Po zdaniu "Obok szkoły robi zwrot o 30* w prawo." nie można się domyślić skąd to robi, bo całe miejsce naokoło szkoły jest obok szkoły, w tym nie wiadomo, w która stronie był obrócony robiąc obrót, ani gdzie jest wejście do szkoły (głupio to brzmi doszukując się takich szczegółów, ale naprawdę bez sensu to zadanie jest) :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...