Skocz do zawartości

Generator Bossa


Rekomendowane odpowiedzi

Update:

Parę osób pytało mnie na priwie jak wyciągnąć generację z poprzedniej wersji którą wcześniej pokazałem, więc zrobiłem 2 nowe wersje tego przykładu,

pierwsza to tylko boss to oco mnie proszono a druga to uzycie tego w grze.

 

download:

bossgenpreview.jpg

1. To jest trochę bardziej rozbudowany boss pod względem możliwości edycji jego wyglądu ale nie jest to przykład gry jak ten niżej.

Kod tej wersji jest dużoooo prostszy ograniczyłem się tylko do 2 objectów, pozostałe mało potrzebne 2 schowałem do folderu.

Jako że w tej wersji nie ma gracza to boss próbuje killnąć myszkę

sterowanie:

scroll myszki lub up i down na strzałkach to przybliżanie/ oddalanie kamery.

screeny, takie dziwolągi potrafią wyjść:

bossgen1.th.jpgbossgen3.th.jpg

 

 

Download:

cosmicschooterexamplein.jpg

2. Przykład generacji całkowicie losowego bossa w strzelankach top down

Sterowanie:

WSAD lub strzałki to poruszanie się

crtl- strzelamy

R - restart

F2 - debugger

F3 - pokazanie linii naprowadzających nas na zagubione w przestrzeni odłamki bossa.

 

Przykład się kończy gdy nic na planszy nie zostanie. Dłuższe ramienia się mocno chwieją i boss może nas uderzyć xD a w zasadzie przeciąć bo to tak jakby lasery. Kamera został poprawiona oraz wprowadziłem możliwość stawiania większej ilości bossów.

screen:

cosmicschooterexamplein.th.jpg

Uwaga: Nie należy przesadzać z maxymalną ilością części bossa u mnie na kompie fpsy spadają gdy jest ich 600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nawet. kamera śmieszna/głupia. przybliża i oddala jak jej sie podoba. ale chyba tak ma być. jeśli tak to sie dobrze spisałeś :D jak sie zderzysz to wywala w kosmos.

so... dostajesz 4+

 

E@E:jak coś, to dałem 4+/6 a nie 4+/10... tak dla pewności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W debug mode widać czerwono-niebieską linię camera naprowadza się właśnie na nią a linia biegnie od gracza do średniego punktu (x,y) bossa. Kamera dobrze się spisuje dopóki części są blisko siebie.

 

Nigdzie nie wyjaśniłem czym są zielone i czerwone strzałki na bossie w debugu.

Czerwone są uchwytami do którego przyczepione są kolejne części bossa wraz z ich obrotem.

Zielone to uchwyty na działka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:

Parę osób pytało mnie na priwie jak wyciągnąć generację z poprzedniej wersji którą wcześniej pokazałem, więc zrobiłem 2 nowe wersje tego przykładu,

pierwsza to tylko boss to oco mnie proszono a druga to uzycie tego w grze.

 

zapraszam do pierwszego postu.

sorry że all jest po angielsku ale wysłałem to na 64 digits i nie chciało mi się już pisać na pl znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...