Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Nie wiem czy mam zanik pamięci czy co, ale nie umiem tego zrobić chociaż myślałem że umiem: Jest sobie drzewko. Stoi sobie prosto. Na nim rośnie jabłko. Rośnie na jego pozycji x-33 i y-36. Nagle zonk i mocny powiew wiatru. Drzewko się przechyla... A co jabłkiem? Jabłko zostaje w tym samym miejscu. Bo zmienia się tylko image_angle drzewka. No i jak to zrobić lengthdirami, żeby wyliczać względem image_angle drzewka, pozycję jabłka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Daj center jablka tam gdzie center drzewka. Done! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 ale takich jabłek ma rosnąć 5 i każde w innym miejscu na drzewku edit: chociaż... nie wiem zaraz coś pokombinuje e2: a jak ustawić orgin kodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 kodem sie nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 A po co ci orginy?? daj mu: x = tree.x + cos(degtorad(tree.image_angle))* point_distance(x,y,tree.x,tree.y) y = tree.y + sin(degtorad(tree.image_angle))* point_distance(x,y,tree.x,tree.y) i powinno śmigać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Co za brednie. Koles dobrze kombinuje, a wy go zmylacie jakimiś durnymi pomysłami. Użyj Lengthdirów. x = x+lengthdir_x(-33,image_angle); y = y+lengthdir_y(-36,image_angle); Kolejność argumentów mogłem pomylić. Ale to pobawisz się nimi i na pewno ci się uda. EDIT: To co mówi Pan wyżej też pewnie będzie działać, ale jest bardziej skomplikowane :P kodem sie nie da Cierp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 bo to jest tak: o_drzewo ma 5 pól na owoce o 5 losowych rodzajach. GML Create: image_angle=90; pcnt=5; pole[1,1]=-33; pole[1,2]=-36; pole[2,1]=-27; pole[2,2]=-62; pole[3,1]=0; pole[3,2]=-72; pole[4,1]=25; pole[4,2]=-58; pole[5,1]=33; pole[5,2]=-31; tcnt=5; type[1]=o_jablko; type[2]=o_banan; type[3]=o_orange; type[4]=o_winogrona; type[5]=o_gruszka; for(i=1; i<=pcnt; i+=1) { var tp; tp=type[1+round(random(tcnt-1))]; pole[i,3]=instance_create(x,y,tp); } pole[n,1] = różnica x owocu od x drzewa pole[n,2] = różnica y owocu od y drzewa pole[n,3] = uchwyt obiektu owocu no i teraz co dać w step? GML for(i=1; i<=pcnt; i+=1) { if instance_exists(pole[i,3]) { pole[i,3].x = x+lengthdir_x(pole[i,1],image_angle); pole[i,3].y = y+lengthdir_y(pole[i,2],image_angle); } } To działa jakoś źle, albo tylko na pozycje x.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 To zmień image_angle w lengthdirach, lub używaj po 2 lengthdiry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 W pierwszym argumencie, nie dawaj współrzędnych tylko dystans. Użyj point_distance(x,y,pole[i,1],pole[i,2]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 to dałem tak: GML for(i=1; i<=pcnt; i+=1) { if instance_exists(pole[i,3]) { pole[i,3].x = x+lengthdir_x(point_distance(x,y,x+pole[i,1],y+pole[i,2]) ,image_angle); pole[i,3].y = y+lengthdir_y(point_distance(x,y,x+pole[i,1],y+pole[i,2]) ,image_angle); } } Jestem już coraz bliżej, już uwzględnia pozycje y, bez x bo wszystko na środku drzewka jest, a wcześniej to był total syf :P A co masz na myśli Shocker, pisząc: lub używaj po 2 lengthdiry. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Jeśli sprite drzewa jest korzeniami do dołu: GML for(i=1; i<=pcnt; i+=1) { if instance_exists(pole[i,3]) { pole[i,3].x = x+lengthdir_x(pole[i,1],image_angle)+lengthdir_x(pole[i,2],image_angle-90); pole[i,3].y = y+lengthdir_y(pole[i,1],image_angle)+lengthdir_y(pole[i,2],image_angle-90); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 sprite drzewa jest korzeniem w lewo, ale już przerobiłem żeby było dobrze no i... działa :) thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi