Micanser Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Hejka, mam takie pytanko, czy w Game Makerze można zrobić efekt spowolnienie czasu jak w Max Payne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Można. Trzeba tylko spowolnić wbudowaną zmienna room_speed, która jest niczym innym jak iloscią kroków gry na 1 sekundę. A zrobic to można tak: CREATE: a = 0.1; //zmienna spowalniająca, o taką wartość z każdym krokiem gry będzie się zmniejszać room_speed b = 3; //minimalna prętkość c = 60; //maksymalna prętkość d = 0; //zmienna warunków: //d = 0 - nic sie nie dzieje //d = 1 - rozpoczęcie spowolnienia aż do wartości b //d = 2 - przyspieszenie do pretkości c (normalnej) STEP: switch(d){ case 1:{ //gdy zmienna d przyjmie wartość 1 wykonaj instrukcję warunkowa if if(room_speed > b) room_speed -= a; else{ room_speed = b; d = 0; //lub dać d = 2 żeby gra powracała odrazu do normalnej prętkości } }break; case 2:{ //gdy zmienna d przyjmie wartość 2 wykonaj instrukcję warunkowa if f(room_speed < c) room_speed += a; else{ room_speed = c; d = 0; } }break; } No i teraz żeby sterować prętkością gry wystarczy tylko zmieniać wartość zmiennej d na 1 lub 2. Z tym skryptem spowolnienie powinno następować liniowo, jakby zastosowac funkcje sinus to by może było ciekawiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Czyżby Micanser tworzył nową grę? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 O zwolnienie czasu pytałem z ciekawości, może kiedyś wykorzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 tak zwolnienie czasu szkoda że efekt zwolnienia czasu fajnie wychodzi tylko w grach 3d:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Zpowolnienie moze wygladac rownie dobrze w grach 2d. Trzeba to tylko odpowiednio obrobic zeby bylo cos wiecej niz tylko powolne poruszanie sie obiektow. Przykladem jest gra crimsonland. Co do spowolnienia to zmniejszanie room speed spowoduje tylko zmniejszenie fps, i wtedy gra chodzi mniej plynnie. Lepiej zrobic zmienna np. szybkosc i wtedy przy kazdej zmianie predkosci/przesuwaniu obiektow dodawac *szybkosc (speed=5*szybkosc/x+=5*szybkosc). Szybkosc gry regulowalo by sie ta zmienna ustawiajac jest wartosc miedzy 0 a 1. Da to lepszy efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 robiłem kiedyś gierke z bullet timem wykorzystywanym częściej, teraz pyknąłem to w chyba 2 miejscachw propaganji (szukajcie na forum!), ale nie lubie wykorzystywac do tego room_speed. Po 1 nie zmienia to dźwięków, po drugie to zwolnienie jest takie troche scinane. Mój sposób to uzależnienie każdego ruchu od variable, np global.szybkosc, a zrobic to mozna np. w poruszaniu kolesia ze jak idzie w prawo to jego szybkosc to np. 5*global.speed. to samo z właściwie wszystkimi obiektami ale też z image_speed każdego obiektu. w ten sam sposób można też przyspieszać giere. a jeśli chodzi o dźwięki to najlepiej zrobić że jeśli global.szybkosc < 1 to puszcza się dźwięk w zwolnionym. Wygląda to dużo naturalniej i płynniej niż przez room_Speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się