Skocz do zawartości

Zablokowane hamowanie ludka


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

A no tak (w step):

GML
if (keyboard_check(vk_right))

{

direction=0;

if (speed<4)//Tu ustal maksymalny speed

{

speed+=0.1;//Przyśpieszanie

}

}

else

{

if (speed>0)//Jeżeli speed będzie większy niż zero

{

speed-=0.1;//Zwalnianie

sprite_index=spr_hamowanie;

}

else // Jeżeli nie

{

sprite_index=spr_stanie; // Stanie

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem powiedzieć że to ma być w platformówce, a mój kod wygląda tak :

GML
if keyboard_check(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_walk_right

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

}

 

if keyboard_check(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_walk_left

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

}

 

if keyboard_check_released(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

 

if keyboard_check_released(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//create:

friction=0.3

//step:

if keyboard_check(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_walk_right

if hspeed<10 hspeed+=0.5

}

 

if keyboard_check(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_walk_left

if hspeed>-10 hspeed-=0.5

}

 

if keyboard_check_released(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

 

if keyboard_check_released(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

Do tego przy kolizji z przeszkodami hamuj go i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if keyboard_check(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_walk_right

if hspeed<10 hspeed+=0.5

}

 

if keyboard_check(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_walk_left

if hspeed>-10 hspeed-=0.5

}

 

if keyboard_check_released(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

 

if keyboard_check_released(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

 

if speed>0 && !keyboard_check(vk_left)

{

speed-=0.5

sprite_index=spr_rock_ham_l

}

 

if speed>0 && !keyboard_check(vk_right)

{

speed-=0.5

sprite_index=spr_rock_ham_r

}

 

Próbowałem zrobić to tak, ale postać nie rusza się w żadną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj tak:

 

GML
if hspeed=0

{

sprite_index=spr_rock_stance

}

 

if keyboard_check(vk_right)

{

sprite_index=spr_rock_walk_right

if hspeed<10

{

hspeed+=0.5

}

}

else if hspeed>0

{

speed-=0.5 // jezeli nie masz ustawionego "friction"

sprite_index=spr_rock_ham_r

}

 

if keyboard_check(vk_left)

{

sprite_index=spr_rock_walk_left

if hspeed>-10

{

hspeed-=0.5

}

}

else if hspeed<0

{

speed+=0.5 // jezeli nie masz ustawionego "friction"

sprite_index=spr_rock_ham_l

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...