szpaq99 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Mam takie zapytanie. Jak zrobić, obj ludek jak nacisnę strzałkę rozpędził się do określonej prędkości i jak puszcze strzałkę to powoli zahamuje i wyświetli się animacja hamowania, a po tym ma się wyświetlić animacja stania. Z góry dzięki za pomoc ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 A no tak (w step): GML if (keyboard_check(vk_right)) { direction=0; if (speed<4)//Tu ustal maksymalny speed { speed+=0.1;//Przyśpieszanie } } else { if (speed>0)//Jeżeli speed będzie większy niż zero { speed-=0.1;//Zwalnianie sprite_index=spr_hamowanie; } else // Jeżeli nie { sprite_index=spr_stanie; // Stanie } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 GML //event keyboard left if speed<10 speed+=0.5 //step if speed>0 && !keyboard_check(vk_left) { speed-=0.5 sprite_index=s_hamuje } ewentualnie pobaw się friction :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Zapomniałem powiedzieć że to ma być w platformówce, a mój kod wygląda tak : GML if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=spr_rock_walk_right if place_free(x+4,y) {x+=4} } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=spr_rock_walk_left if place_free(x-4,y) {x-=4} } if keyboard_check_released(vk_left) { sprite_index=spr_rock_stance } if keyboard_check_released(vk_right) { sprite_index=spr_rock_stance } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 jeżeli chcesz, żeby przyśpieszał i hamował to korzystaj z hspeed i vspeed bo z x+=4 za wiele się nie zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 To przekształciłbyś mój kod, aby było dobrze ? Kredki w zamian >? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 GML //create: friction=0.3 //step: if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=spr_rock_walk_right if hspeed<10 hspeed+=0.5 } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=spr_rock_walk_left if hspeed>-10 hspeed-=0.5 } if keyboard_check_released(vk_left) { sprite_index=spr_rock_stance } if keyboard_check_released(vk_right) { sprite_index=spr_rock_stance } Do tego przy kolizji z przeszkodami hamuj go i tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 GML if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=spr_rock_walk_right if hspeed<10 hspeed+=0.5 } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=spr_rock_walk_left if hspeed>-10 hspeed-=0.5 } if keyboard_check_released(vk_left) { sprite_index=spr_rock_stance } if keyboard_check_released(vk_right) { sprite_index=spr_rock_stance } if speed>0 && !keyboard_check(vk_left) { speed-=0.5 sprite_index=spr_rock_ham_l } if speed>0 && !keyboard_check(vk_right) { speed-=0.5 sprite_index=spr_rock_ham_r } Próbowałem zrobić to tak, ale postać nie rusza się w żadną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 wywal to 'speed-=0.5' po co Ci to niby? hamowanie już masz w create (friction=0.3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 No teraz to wywaliłem i zamiast animacji chodzenia bohatera to wyświetla się animacja hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masi Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Sprobuj tak: GML if hspeed=0 { sprite_index=spr_rock_stance } if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=spr_rock_walk_right if hspeed<10 { hspeed+=0.5 } } else if hspeed>0 { speed-=0.5 // jezeli nie masz ustawionego "friction" sprite_index=spr_rock_ham_r } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=spr_rock_walk_left if hspeed>-10 { hspeed-=0.5 } } else if hspeed<0 { speed+=0.5 // jezeli nie masz ustawionego "friction" sprite_index=spr_rock_ham_l } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Sorka, ale problem już dawno rozwiązałem, ale zapomniałem napisać , ale dzięki D" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi