Skocz do zawartości

Odrzut od wybuchu


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli obiekt ma takie poruszanie:

 

GML
//Step:

if keyboard_check(ord('A')) && place_free(x-5,y) x-=5 else if keyboard_check(ord('D')) && place_free(x+5,y) x+=5;

if keyboard_check_pressed(ord('W')) && !place_free(x,y+4) vspeed=-10;

 

//Collision_block:

move_contact_solid(270,4);

vspeed=0;

to jak zrobić, że jeśli wybucha przy nim bomba to ma odlecieć z prędkością 10 i stopniowo spowolniać, w kierunku bomba --> gracz ?

 

e: +uwzględnienie grawitacji, czyli tak jakby lot strzały że leci i robi taki "łuk", aż w końcu spada na ziemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (create)
haspid=0;

GML (step)
if abs(haspid)>0.1

haspid=abs(haspid-0.1)*sign(haspid);

else

haspid=0;

if place_free(x+haspid,y) x+=haspid;

else {

repeat(ceil(abs(haspid)))

{

if place_free(x+sign(haspid),y) x+=sign(haspid);

}}

ustawiasz se haspid jak chcesz i masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...