Jakim Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Załóżmy, że mam zdarzenie: if zmienna1=0 { zmienna2=round(random(6)) if zmienna2=0 { instance_create(parametry) } if zmienna2=1 { instance_destroy() } if zmienna2>=2 { zmienna3+=10 //przeskocz do góry zdarzenia } } I chciałbym rozpocząć zdarzenie jeszcze raz od losowania zmienna2 (oczywiście jeśli zmienna2>=2), czyli od tego: zmienna2=round(random(6)) Da się to wykonać? Jeśli tak, to jak? Teraz inna sprawa. Często w kodzie mam takie sytuacje: if a=1 && b>2 && distance_to_point(x,y)>200 { move_snap(16,16) if c=2 || d=5 { e=10 if f!=3 && g=0 { instance_destroy() } } } Jak uprościć ten kod pozbywając się zbędnych ifów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 1) if zmienna1=0 { do { zmienna2 = round(random(6)); if ( zmienna2 == 0 ) instance_create(parametry); else if ( zmienna2 == 1 ) instance_destroy(); else zmienna3 += 10; } until ( zmienna < 2 ) } 2) Przyklad, ktory podales jest akurat nieskracalny. :) Tak sie wlasnie programuje. Ewentualnie jezeli jakis skrypt powtarza sie parokrotnie, to najlepszym sposobem jest wydzielenie takiego kawalka, zapisanie jako osobny i stosowac go potem jako funkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Dzięki. Będzie to przydatne w pracy =). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się