Skocz do zawartości

Skoki w kodzie :)


Jakim

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy, że mam zdarzenie:

 

if zmienna1=0
{
  zmienna2=round(random(6))
  if zmienna2=0
  {
    instance_create(parametry)
  }
  if zmienna2=1
  {
    instance_destroy()
  }
  if zmienna2>=2
  {
    zmienna3+=10
    //przeskocz do góry zdarzenia
  }
}

 

I chciałbym rozpocząć zdarzenie jeszcze raz od losowania zmienna2 (oczywiście jeśli zmienna2>=2), czyli od tego:

 

zmienna2=round(random(6))

 

Da się to wykonać? Jeśli tak, to jak?

 

Teraz inna sprawa. Często w kodzie mam takie sytuacje:

 

if a=1 && b>2 && distance_to_point(x,y)>200
{
  move_snap(16,16)
  if c=2 || d=5
  {
    e=10
    if f!=3 && g=0
    {
      instance_destroy()
    }
  }
}

 

Jak uprościć ten kod pozbywając się zbędnych ifów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

1)

if zmienna1=0
{

do
{
   zmienna2 = round(random(6));

   if ( zmienna2 == 0 )
      instance_create(parametry);
   else if ( zmienna2 == 1 )
      instance_destroy();
   else
      zmienna3 += 10;
}
until ( zmienna < 2 )

}

 

2) Przyklad, ktory podales jest akurat nieskracalny. :) Tak sie wlasnie programuje. Ewentualnie jezeli jakis skrypt powtarza sie parokrotnie, to najlepszym sposobem jest wydzielenie takiego kawalka, zapisanie jako osobny i stosowac go potem jako funkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...