Skocz do zawartości

Tor jazdy


bobo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Ojej...

 

A próbowałeś chociaż? Przecież w zrozumieniu tego aż tak trudne nie jest, nawet nie znając dobrze angielskiego.

 

1) Do drzewka w gałęzi Paths dodajesz nową ścieżkę. Otwierasz ją i klikasz myszką na planszy dodając nowe punkty do ścieżki. Możesz przeciągać te punkty zmieniając pozycje. Po lewej stronie masz listę tych punktów. Guzikiem Add dodajesz nowy punkt na końcu listy (to samo co kliknięcie). Guzikiem insert dodajesz punkt w miejscu listy gdzie aktualnie jest kursor. Delete to kasowanie punktu. Ważny jest także przełącznik na dole po lewej. Smooth curves wygładza i zaokrągla ścieżki. Na dole masz precision (od 1 do 8) do ustalania poziomu wygładzania ścieżki. Guziczki u góry służą do przesuwania ścieżki, skalowania, obracania itd.

 

2) Tworzysz obiekt. W event create dodajesz klocek "Set a path for Instance" z zakładki move. Tam wybierasz utworzoną przez siebie ścieżkę, szybkość obiektu oraz zdarzenie domyślne gdy obiekt przejdzie całą ścieżkę. Wybierasz sobie np. zawróć (reverse), zatrzymaj (stop), kontynuuj od startu (continue from start) itp. Jeśli chcesz zapętlić obiekt, to wybierz continue from start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde patch sien chyba na to nie nadaje co ja chce zrobic...

Wie moze ktos co to jest zuzel?Jak tak to ja wlasnie robie gre sportowom na ten temat.I robie teraz przeciwnikow(komputer).I chce uzyskac taki efekt a moj przeciwnik robil okroazenia(ale nie takie identyczne za kazdym razem).Jak cos takiego zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest banalne. Najpierw dla żuzlowego kompa ustaw zmienną cairo3=0. Postaw przy 1wszym łuku toru żużlowego punkt1 a przy 2gim punkt2. Teraz podczas zakrętów daj dla żużlowego kompa w stepie takie coś (ale przy odpowiednim Iksie(X) )

point_direction(x,y,p1.x,p1.y)+cairo3

a także

cairo3=random(70)-35

I Życzę sobie i Wam drodzy towarzysze z GMclanu aby nasze problemy zawsze były tak banalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Możesz to rozwiązać tak:

 

1) Tworzysz ścieżkę idealnego przejazdu.

2) Tworzysz nowy niewidzialny obiekt i podpinasz powyższą ścieżkę.

3) Tworzysz przeciwnika, który będziesz poruszał się w stronę powyższego obiektu.

4) Dajesz warunek, że jeżeli niewidzialny obiekt jest za daleko motocyklisty, to ma się on zatrzymać i poczekać na motocyklistę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to rozwiązać tak:

 

1) Tworzysz ścieżkę idealnego przejazdu.

2) Tworzysz nowy niewidzialny obiekt i podpinasz powyższą ścieżkę.

3) Tworzysz przeciwnika, który będziesz poruszał się w stronę powyższego obiektu.

4) Dajesz warunek, że jeżeli niewidzialny obiekt jest za daleko motocyklisty, to ma się on zatrzymać i poczekać na motocyklistę.

Ja swój sposób zastosowałem w biegu po okrężnej bieżni i działa to znakomicie. Ale jeśli ktoś lubi tworzyć niewidzialne obiekty to radze mu zastosować pomysł Ranmusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Ja swój sposób zastosowałem w biegu po okrężnej bieżni i działa to znakomicie. Ale jeśli ktoś lubi tworzyć niewidzialne obiekty to radze mu zastosować pomysł Ranmusa.
Nie chcę cię martwić, ale twój sposób jest gorszy. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...