bobo Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Jak zrobic cus takiego zeby powiedzmy obj_motor jechal po wyznaczonym torze jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Możesz użyć paths (ścieżki). Albo popracować nad sztuczną inteligencją, ale z tym będzie Ci o wiele trudniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Tylko ze nie umiem sie obslugiwac pathsami :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Ojej... A próbowałeś chociaż? Przecież w zrozumieniu tego aż tak trudne nie jest, nawet nie znając dobrze angielskiego. 1) Do drzewka w gałęzi Paths dodajesz nową ścieżkę. Otwierasz ją i klikasz myszką na planszy dodając nowe punkty do ścieżki. Możesz przeciągać te punkty zmieniając pozycje. Po lewej stronie masz listę tych punktów. Guzikiem Add dodajesz nowy punkt na końcu listy (to samo co kliknięcie). Guzikiem insert dodajesz punkt w miejscu listy gdzie aktualnie jest kursor. Delete to kasowanie punktu. Ważny jest także przełącznik na dole po lewej. Smooth curves wygładza i zaokrągla ścieżki. Na dole masz precision (od 1 do 8) do ustalania poziomu wygładzania ścieżki. Guziczki u góry służą do przesuwania ścieżki, skalowania, obracania itd. 2) Tworzysz obiekt. W event create dodajesz klocek "Set a path for Instance" z zakładki move. Tam wybierasz utworzoną przez siebie ścieżkę, szybkość obiektu oraz zdarzenie domyślne gdy obiekt przejdzie całą ścieżkę. Wybierasz sobie np. zawróć (reverse), zatrzymaj (stop), kontynuuj od startu (continue from start) itp. Jeśli chcesz zapętlić obiekt, to wybierz continue from start. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Kurde patch sien chyba na to nie nadaje co ja chce zrobic... Wie moze ktos co to jest zuzel?Jak tak to ja wlasnie robie gre sportowom na ten temat.I robie teraz przeciwnikow(komputer).I chce uzyskac taki efekt a moj przeciwnik robil okroazenia(ale nie takie identyczne za kazdym razem).Jak cos takiego zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 To jest banalne. Najpierw dla żuzlowego kompa ustaw zmienną cairo3=0. Postaw przy 1wszym łuku toru żużlowego punkt1 a przy 2gim punkt2. Teraz podczas zakrętów daj dla żużlowego kompa w stepie takie coś (ale przy odpowiednim Iksie(X) ) point_direction(x,y,p1.x,p1.y)+cairo3 a także cairo3=random(70)-35 I Życzę sobie i Wam drodzy towarzysze z GMclanu aby nasze problemy zawsze były tak banalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 BigShark troche nie jasnie to napisales... pawie nic nie wiem co mam zrobi...Mozesz to naspiac bardziej zrozumaile.Albo neich ktos inny mi to prztlumaczy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Bardzo prosze niech mi ktos powie jak to zrobic krok po kroku bo BigShark napisal to chaotycznie ( tak mi sie zdaje bo nic nie rozumiem) Ps. Sorry za 2 posty pod rzad ale to jest pilne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 przypuszczam ze gra jest 2D?jesli tak to tam gdzie dal ci bigshark x,y.pl gdzie pl = place , czyli miejsce w ktore masz jechac.wypadalo by tesh ustawic dystans pomiedzy scianami , zeby motor na nie nie wpadal. thx , Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Eh dalej nie kapuje :blink: Najlepiej napiszcie krok po kroku jak to zrobic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Możesz to rozwiązać tak: 1) Tworzysz ścieżkę idealnego przejazdu. 2) Tworzysz nowy niewidzialny obiekt i podpinasz powyższą ścieżkę. 3) Tworzysz przeciwnika, który będziesz poruszał się w stronę powyższego obiektu. 4) Dajesz warunek, że jeżeli niewidzialny obiekt jest za daleko motocyklisty, to ma się on zatrzymać i poczekać na motocyklistę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Możesz to rozwiązać tak: 1) Tworzysz ścieżkę idealnego przejazdu. 2) Tworzysz nowy niewidzialny obiekt i podpinasz powyższą ścieżkę. 3) Tworzysz przeciwnika, który będziesz poruszał się w stronę powyższego obiektu. 4) Dajesz warunek, że jeżeli niewidzialny obiekt jest za daleko motocyklisty, to ma się on zatrzymać i poczekać na motocyklistę. Ja swój sposób zastosowałem w biegu po okrężnej bieżni i działa to znakomicie. Ale jeśli ktoś lubi tworzyć niewidzialne obiekty to radze mu zastosować pomysł Ranmusa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Ja swój sposób zastosowałem w biegu po okrężnej bieżni i działa to znakomicie. Ale jeśli ktoś lubi tworzyć niewidzialne obiekty to radze mu zastosować pomysł Ranmusa.Nie chcę cię martwić, ale twój sposób jest gorszy. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się