Skocz do zawartości

Problemy z kolizją


Dragon

Rekomendowane odpowiedzi

Oto moje dwa problemy...

  • Co to znaczy te prec i notme w tym kodzie?

    GML
    collision_point(x,y,obj,prec,notme)
  • Teraz się trochę rozpiszę... Na przykład jest jakaś tam strategia i chcesz wybudować budynek, ale w niektórych miejscach nie możesz go wybudować. I właśnie o to mi chodzi... Próbowałem coś takiego:

    GML
    if collision_point(x = 32, y =32, object3, prec, notme)

    {

    image_alpha = 0.5

    }

    else

    {

    image_alpha = 1.0

    }

    Ale nie działa... Normalnie to było by tak że jak object2 "wtapia się" (nie ma solid) to że by obrazek się zmienił na czerwony lekko (użyję image_blend) a jak się nie stykają to żeby wróciło do normalności... O! Coś jak w Turris, jak będziesz mógł wybudować coś to nie możesz "w" ziemi, prawda :) ?
Z góry dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Prec ustawisz na false to kolizja będzie sprawdzana tylko z bounding boxem obiektu. Jeżeli na true to troche jak "Precise collision checking" w spricie.

Notme - Czy ma sprawdzać kolizje ze sobą. Przydatne gdy do obj wstawiłeś all.

 

 

A do tego co chcesz zrobić zamiast point lepiej będzie użyć collision_rectangle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...