Dragon Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Oto moje dwa problemy... Co to znaczy te prec i notme w tym kodzie? GML collision_point(x,y,obj,prec,notme) Teraz się trochę rozpiszę... Na przykład jest jakaś tam strategia i chcesz wybudować budynek, ale w niektórych miejscach nie możesz go wybudować. I właśnie o to mi chodzi... Próbowałem coś takiego: GML if collision_point(x = 32, y =32, object3, prec, notme) { image_alpha = 0.5 } else { image_alpha = 1.0 } Ale nie działa... Normalnie to było by tak że jak object2 "wtapia się" (nie ma solid) to że by obrazek się zmienił na czerwony lekko (użyję image_blend) a jak się nie stykają to żeby wróciło do normalności... O! Coś jak w Turris, jak będziesz mógł wybudować coś to nie możesz "w" ziemi, prawda :) ? Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Jeśli Prec ustawisz na false to kolizja będzie sprawdzana tylko z bounding boxem obiektu. Jeżeli na true to troche jak "Precise collision checking" w spricie. Notme - Czy ma sprawdzać kolizje ze sobą. Przydatne gdy do obj wstawiłeś all. A do tego co chcesz zrobić zamiast point lepiej będzie użyć collision_rectangle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Eeeee... z tego co napisałeś to zrozumiałem tylko ostatnie zdanie :D, ale zobaczę, może mi się coś uda... na razie nie zamykam, a pro po czy tam w tym Notme, tu się także ustawia true/false ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 W tym prec to chodzi, czy ma precyzyjnie sprawdzać. True = sprawdza kolizje co do piksela. False = sprawdza kolizję w zakresie prostokątu o wielkości bounding boxa, w ustawieniach sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się