Mokrad Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Niedługo skończę moją pierwszą grę, która opublikuję na GMClanie. Nie wiem tylko jak narysować licznik punktów i jak zrobić, że jak coś zbiore to dostaje za to odpowiednia ilosc punktow, ze np. za zielony diament 5pkt. a za czerwony 10 pkt. EDIT Aha i jeszcze jak zniszcze wroga zeby po nim zostal diament. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Wiem, że był gdzieś fajny przykład licznika punktów, chyba w zasobach jest, nie jestem pewien... A na dwa pozostałe pytania odpowiem :) Robisz zmienną 'punkty' i gdy dotkniesz diamentu, to w kodzie diamentu daj: GML other.punkty += /ile chcesz/ instance_destroy() A w evencie Destroy wroga dajesz: GML instance_create(x,y,diament) Powinno działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Tylko wiesz ja chciałbym mieć taki na kodzie narysowany co pisze zwykłą czcionka: Punkty: 000000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 zrób to za pomocą stringów GML draw_text(x,y, 'Punkty: '+string(global.punkty)); czy jakoś tak dawno już w gm się nie bawiłem E. Zapomniałem nawiasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 wiesz cos mi nie zadziałało :) moze inaczej jakos?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Raczej tak: GML draw_text(view_xview[0]+5,view_yview[0]+670,"Punkty: "+string(obiekt.punkty)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 wiesz cos mi nie zadziałało Co Ci niby nie zadziałało? Postępuj wg tej zasady: GML (create obiektu tworzonego tylko na pocztku gry) global.punkty=0 GML (kolizja z czym) global.punkty+=10 //dodajesz daną ilość punktów</span> GML (draw) draw_texy(x,y,'Punkty: ' +string(global.punkty)) Jak tego nie pojmiesz to nawet nie zagłębiaj się dalej w GMa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Możliwe, ze obiekt nazwałeś "punkty". Wtedy nie ma bata. Nie zadziała. Ale myślę, że o takich rzeczach wiesz. To tylko dla uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 poszło. THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się