Skocz do zawartości

Rysowany licznik punktów


Mokrad

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo skończę moją pierwszą grę, która opublikuję na GMClanie. Nie wiem tylko jak narysować licznik punktów i jak zrobić, że jak coś zbiore to dostaje za to odpowiednia ilosc punktow, ze np. za zielony diament 5pkt. a za czerwony 10 pkt.

 

EDIT

 

Aha i jeszcze jak zniszcze wroga zeby po nim zostal diament.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że był gdzieś fajny przykład licznika punktów, chyba w zasobach jest, nie jestem pewien...

A na dwa pozostałe pytania odpowiem :)

Robisz zmienną 'punkty' i gdy dotkniesz diamentu, to w kodzie diamentu daj:

GML
other.punkty += /ile chcesz/

instance_destroy()

A w evencie Destroy wroga dajesz:

GML
instance_create(x,y,diament)

Powinno działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz cos mi nie zadziałało

Co Ci niby nie zadziałało?

Postępuj wg tej zasady:

GML (create obiektu tworzonego tylko na pocztku gry)
global.punkty=0

GML (kolizja z czym)
global.punkty+=10 //dodajesz daną ilość punktów</span>

GML (draw)
draw_texy(x,y,'Punkty: ' +string(global.punkty))

Jak tego nie pojmiesz to nawet nie zagłębiaj się dalej w GMa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...