szpaq99 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Jak zrobić że jak nabój dotknie bohatera to na ekranie tworzy się coś takiego : Taki efekt uderzenia, tylko że ja nie chce tego robić za pomocą sprita. Z góry dzięki za pomoc. Ej wogóle jakich funkcji użyć żeby coś takiego zrobić Surface, można prosić o link do Arta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Do tego nie jest potrzebny surface GML draw_set_blend_mode_ext( bm_dest_color, bm_normal ); draw_sprite( krew, 0, view_xview[0], view_yview[0] ); draw_set_blend_mode( bm_normal ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Nie potrzeba do tego surfaca. Zrób 2 sprity jeden całkowicie czerwony a 2 maskę alfa ( wystarczy że zrobisz sprit który dałeś wyżej czarno biały oraz odwrócisz mu kolory - to będzie twoja maska ) potem za pomocą tej funkcji połącz je ze soba: GML sprite_set_alpha_from_sprite(czerwony_sprit,maska); teraz jeżeli będziesz chciał wyświetlić czerwony_sprit za pomocą draw_sprite to uzyskasz efekt który chcesz zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 masz tu krew z 2012 (tekstura + maska): https://gmclan.org/up1105_4_Bloody2012.html obiekt BloodyView: GML (Create) image_alpha=0 rate=0.1 // szybkosc zanikania krwi background_set_alpha_from_background(bacBloodImage,bacBloodAlpha) // podpinamy obrazkowi krwi maske alpha tex=background_get_texture(bacBloodImage) // pobieramy teksture z backgrounda krwi</span></span></span></span> GML (Draw) draw_set_alpha(image_alpha) draw_primitive_begin_texture(pr_trianglefan,tex) draw_vertex_texture(view_xview[0],view_yview[0],0,0) draw_vertex_texture(view_xview[0]+view_wview[0],view_yview[0],1,0) draw_vertex_texture(view_xview[0]+view_wview[0],view_yview[0]+view_hview[0],1,1) draw_vertex_texture(view_xview[0],view_yview[0]+view_hview[0],0,1) draw_primitive_end() draw_set_alpha(1) image_alpha-=rate if(image_alpha<0)image_alpha=0 pamiętaj aby obiekt BloodyView miał najmniejsze depth ze wszystkich obiektów ale nie mniejsze niż depth HUDa zdarzenie kolizji pocisku z bohaterem: GML BloodyView.image_alpha=1 // lub inna wartość, którą dopasujesz eksperymentalnie</span></span></span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Dzięki. A mam jeszcze takie pytanie do czego służą te tajemnicze surface ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 surfaces to jest taki plakat na którym możesz sobie coś malować, robić z tym cokolwiek jak normalne rysowani w roomie, ale surfaces maja taki plus ze mozna je rysowac w roomie niemal jak zwyklego sprajta czy backgrounda. Zupelnie jak bys sobie tapetowal sciany plakatami gwiazd czy czego tam chcesz ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Czyli że mógłbym rysować trupy, i było by to wydajniejsze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 tak, to co ma sie pojawiac dynamicznie ale sie nie animuje. btw. poprawilem kod bo zapomnialem o alphie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Jeśli martwe, to tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Psichix a ten kod na krew coś nie działa, bo zamiast czerwonej krwi jest czarna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 a draw_set_color(c_white) to do lasu poszlo? to jest akurat najbardziej logiczna rzecz ze jak cos jest czarne a nie powinno to nalezy zmienic mu kolor :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 YXE przegiąłeś trochę bo do tego problemu wystarczy 1 funkcja i gotowe a ty mu wyjechałeś z czym czego i tak nie zrozumie. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 osobiscie wole primitywy od background_streched Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Zdaje się że primitywy rozciągają się tak samo jak background tyle że można jeszcze zagiąć obrazek. Co jest zbędne w jego przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się