Skocz do zawartości

Płynne chodzenie o 32 pixel'e


Lechu4444

Rekomendowane odpowiedzi

Mam object0 w którym mam następujące kody:

GML (create)
global.posy = y

GML (step)
if (keyboard_check(vk_up))

{

direction=90

speed=3

}

if (global.posy = y-32)

{

speed=0

global.posy = y

}

Na razie to tylko chodzenie do góry bo myślałem nad tym od wielu tygodni jak zrobić takie chodzenie w 4 kierunkach aby zawsze postać płynnie o 32 pixele, a kiedy wpadłem na cudowny pomysł to durny błąd jest że postać się nie zatrzymuje.

https://gmclan.org/uploader/4321/4k32p.gm6 tutaj link do pliku .gm6 wiem na pewno że to jakiś minimalistyczny błąd. Dziwię się czemu w ogóle to nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz w jakiejś zmiennej wyznaczyć nową pozycję do której będzie mógł się ten obiekt ruszać i sprawdzać czy ludzik do niej doszedł. Jeśli nie doszedł to nim poruszasz, jeśli dojdzie, w zależności od wciskanego klawisza wyznacz mu nową pozycję.

 

OMG

 

https://gmclan.org/up1558_11_domek.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...