Gość Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Witam :) Nie wiem czy w dobrym dziale dałem (chyba dobrym, bo to dość zaawansowane). Otóż, zacząłem sobie pisać dla zabawy DLL'a i mam takie pytanie. Czy można w tej bibliotece (w Delphi pisanej ;)) zastosować funkcję Game Makera (w tym przypadku to draw_circle_color)? Powiedzmy, że w bibliotece mam wpisane tak: GML function CircleColor(): pchar; stdcall; begin Result:='draw_circle_color(x, y, 50, c_red, c_black, 0)'; end; exports CircleColor; begin end. w GM'ie: Obiekt: GML // W CREATE // CircleColor = external_define('DLL.dll', 'CircleColor', dll_stdcall, ty_string, 0); // W DRAW // CircleDraw(); Skrypt: CircleDraw: GML external_call(CircleColor); Czy po takim użyciu, w Game Makerze będzie rysowało okręg (czy tam koło :P) ? Napisałem chyba dość zrozumiale :P Z góry dzięki za odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Tylko jeśli użyjesz GMapi, ale ta biblioteka jest dostępna na razie jedynie pod c++, więc w delphi jej nie użyjesz. Ewentualnie możesz zwracać funkcjami tekst który będzie wykonywał za pomocą execute_string() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Ok, zaraz sprawdzę i w edicie dam, czy jakoś sobie z tym poradzę :P A co do tego GMapi, to to jest biblioteka, która wykonuje funkcje z bibliotek napisanych w C++? Czy jakoś tak :P E: O, bardzo fajne, Działa :D Ale coś mi się wydaje, że przy użyciu bardziej złożonej funkcji (np. rysowanie wielu kółek z wypełnieniem itp.) będzie to nieoptymalne :P Ale dzięki wielkie :D Szczerze, to wiedziałem, że taka funkcja istnieje, ale nie powiedziałbym, że mi w tym pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 to jest biblioteka ktora wykonuje funkcje oraz daje Ci niemal pelny dostep do zasobow GMa podczas gry, tak ze mozesz robic niemal wszystko z GMem tak samo jak bys pisal ten kod w edytorze w obiektach itp, tyle ze szybciej. Powiem Ci tak: z moich obserwacji to GMapi + DLL jest bardziej wydajne niz sama gra w GM (do tego jak uzyjesz podmiany funkcji na wlasne to miodzio ^^ ale tego ficzera nie zdradze, zbyt wysoko go cenie ;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 po co Ci z poziomu dll wywoływanie funkcji gm? już lepiej napisz skrypt, a nie baw sie dllami :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 No wiem, ale chciałem po prostu sprawdzić :P Dzięki :) Temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Otworzyłem z powrotem temat, bo chcę o coś jeszcze zapytać. I przepraszam za double posta :P No więc jak w bibliotece sobie napiszę żeby nie pokazywało myszki i chcę to w GM'ie zastosować, to w ogóle można tak zrobić ? :P I jeśli tak, to jaki trzeba podać typ zwracanej etc? Bo to mnie właśnie męczy, i ustawiałem te ty_real itp. i nic :( nie wiem jak to zastosować. Z góry dziękuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 nie rozumiem. No więc jak w bibliotece sobie napiszę żeby nie pokazywało myszki i chcę to w GM'ie zastosować, to w ogóle można tak zrobić ? GML window_set_cursor(cr_none) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tylko nie chodzi mi w GM'ie tylko w bibliotece. W Delphi jest możliwość wyłączenia myszki (nie ukrycie kursora, źle się wyraziłem :P). I trzeba coś zrobić z rundll32. I chodzi mi właśnie o coś takiego, że napiszę bibliotekę żeby wyłączała myszkę za pomocą tego rundll32 i żeby to później użyć w GM. Chyba lepiej wytłumaczone :P To idzie tego użyć w GM'ie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 a takie coś to trzeba było od razu mówić :D - nie pomagam pseudohakerom i kompopsujom :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Nie umiem assemblera, więc nie martw się, że coś zepsuję :) A potrzebne mi to tylko po to, bo być może kiedyś to wykorzystam :D A z hakingiem to nie ma chyba nic wspólnego xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 ma, bo od tego kompopsujstwa zaczynają. Bez wiedzy o assemblerze tez mozna w kompie namieszac. MSDN wita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Mi się wydaje, że on chce wyłączyć kursor w obrębie okna GM z poziomu biblioteki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Nie nie, nie w obrębie okna GM tylko na komputerze :P No ale ok, jeśli nie chcecie powiedzieć jak tego użyć w GM, to trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się