Gość Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Witam :) Mam problem z lengthdirami. A mianowicie postać wygląda mniej więcej tak: Player i obraca sie tak jakby na głowie :P i teraz, gdy ustawiam: GML bullet = instance_create(x + lengthdir_x(42, direction), y + lengthdir_y(10, direction), obj_player_bullet); bullet.direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y); bullet.speed = 10; bullet.image_angle = bullet.direction; i pocisk zostaje wystrzelony, to za każdym razem gdy się obracam i jest inny kierunek niż prawo czy lewo, to pocisk zostaje wystrzelony z ramienia, głowy czy innych części ciała ;/ Dodam, że postać obraca się do myszki, mam tzw. "bujanie się" jak w Almorze i nawet gdy uwzględnię ten obrót chodzenia przy tworzeniu pocisku, to i tak nic nie zmienia. Mam nadzieje, że dość dokładnie opisałem problem i podałem potrzebny kod. Z góry dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 GML bullet = instance_create(x + lengthdir_x(30, direction-5), y + lengthdir_y(30, direction-5), obj_player_bullet); bullet.direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y); bullet.speed = 10; bullet.image_angle = bullet.direction; podaj dokładne rozmiary sprita i punkt na nim z którego chcesz wystrzelić pocisk, to będzie łatwiej trafić z parametrami lengthdirów. Podałem kod tyko orientacyjnie i nie wiem czy trafiłem w dobry punkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Wymiary: 44x37 px. Teraz już jest lepiej, ale nadal nie strzela z broni :) I jak ustawie np. lengthdir_y(70, direction - 5) to wtedy jak jest skierowany do góry to zaczyna strzelać właśnie z 70px od playera. Już nie wiem jak to ustawić. Od 2 dni próbuje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 długość i kierunek w obu funkcjach length dira musi być taka sama jeżeli twoja broń się obraca po okręgu a nie elipsie podaj jeszcze punkt na spricie gdzie jest umieszczona na nim broń bo tak to moża strzelać na oślep do jutra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 https://gmclan.org/up3535_11_ustawiacz.html - podmieniasz sprita, ustawiasz origina, potem odpalasz ustawiasz myche tam gdzie ma lecieć pocisk, enter i voila. (kod będzie w schowku, wystarczy wkleić.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Kurczę xD Zaczytałem się w innych tematach i zapomniałem dać obrazka, gdzie dokładnie jest broń :P Link: Hand. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 lengthdir_x( 22, -6 ) lengthdir_y( 22, -6 ) to jest dobrze o ile orginy masz na środku sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Postać jest dokładnie takich rozmiarów, jakich dałem obrazek z bronią, a originy są na 12x12. Czyli nie na środku. E: Poradziłem sobie w inny sposób :) Ale dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 W takim razie to będzie już dobrze tworzyć pocisk. GML bullet = instance_create(x + lengthdir_x( 33,direction-26 ), y + lengthdir_y( 33, direction-26 ), obj_player_bullet); bullet.direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y); bullet.speed = 10; bullet.image_angle = bullet.direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się