Skocz do zawartości

Strzelanie


Marciin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujący problem:

Ustawiłem aby mój przeciwnik strzelał, jendak nie potrafie zrobic odstępu między nabojami(np.żeby 1 leciał po 2 dziesięc sec. puzniej).

Dla ułatwienia screen:

megashit7xx.jpg

 

Najlepiej jakby się dało bez pisania kodu, bo póki co znam jedynie Pascala :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tyle że ja chce żeby strzelał sam przeciwnik nie ja(to już zrobiłem:P).

Mam jeszcze problem z traceniem życia. Ustawiam na początku 3 i ustawiam no more health--->set lives relative -1----> restart room

Po zrestarowaniu mam tyle samo życ co wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te naboje...

 

Sposób bez pisania kodu GML:

 

Dajesz w zdarzeniu CREATE klocka SET AN ALARM CLOCK, pierwszą opcję czyli czas odliczania ustawiasz na 300 (co jest równe 10sek. jeżeli room_speed jest ustawiony na 30 - jest to liczba kroków na sekundę a więc 30*10 = 300) , drugą opcję zostawiasz bez zmian na Alarm 0.

 

W zdarzeniu ALARM 0 Wstawiasz klocek CREATE AN INSTANCE OF AN OBJECT wybierasz w nim obiekt pocisku i pozycję startową (np. wrog_nazwa.x , wrog_nazwa.y), potem dajesz klocek SET AN ALARM CLOCK, pierwszą opcję czyli czas odliczania ustawiasz na 300.

 

i masz strzelanie co 10 sekund. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te naboje...

 

Sposób bez pisania kodu GML:

 

Dajesz w zdarzeniu CREATE klocka SET AN ALARM CLOCK, pierwszą opcję czyli czas odliczania ustawiasz na 300 (co jest równe 10sek. jeżeli room_speed jest ustawiony na 30 - jest to liczba kroków na sekundę a więc 30*10 = 300) , drugą opcję zostawiasz bez zmian na Alarm 0.

 

W zdarzeniu ALARM 0 Wstawiasz klocek CREATE AN INSTANCE OF AN OBJECT wybierasz w nim obiekt pocisku i pozycję startową (np. wrog_nazwa.x , wrog_nazwa.y), potem dajesz klocek SET AN ALARM CLOCK, pierwszą opcję czyli czas odliczania ustawiasz na 300.

 

i masz strzelanie co 10 sekund. B)

 

 

A jak zrobić aby strzelał w naszą postać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu bez kodu? na klockach to to ci zajmie lata.Jak cos podaje w kodzie

zrob obj_pkt

w create daj kod: global.pkt=0

w postaci: draw:

wybierz czcionke jaka chcesz

i w kodzie pod czcionka wpisz:

draw_text(x,y,global.pkt)

Oczywiscie teraz tam gdzie ci dodaje score zamien na kod w ktory dam:

global.pkt+=jakas liczba (np. 10 , 20)

 

mysle ze dobrze wyjasnilem.

a jesli chodzi o te zyc to zrob no more health - restert the game i powinno dzialac.

 

PAMIETAJ ABY WRZUCIC OBJ_PKT NAJLEPIEJ DO EKRANU TYTULOWEGO , JESLI NIEMASZ TO WRZUC TYLKO DO PIERWSZEGO LEVELU , BO JAK WRZUCISZ DO WSZYSTKICH TO OD POCZATKU KAZDEGO LEVELA BEDZIESZ MIAL 0 PKT.

 

 

thx , Matt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić aby przeciwnik w nas strzelał ?

Mógłyb podać Ci kod ale lepiej podam link do tematu gdzie jest to opisane. (poprostu nie chce mi się pisać :P)

 

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=1084

 

EDIT:

 

Proszę bardzo :)

 

EDIT 2:

 

A można jakoś zrobić , aby taka np. kreska ---- obracała się w naszą strone pod odpowiednim kątem .

 

Można. :) Gdzieś był taki temat (sam się o to pytałem), ale dość stary i trudno go znaleźć. W każdym razie mi się nie udało. Poszukaj, może znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...