Maxius Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Witam, Po dłuższym czasie powróciłem nowy, lepszy. :) I mam pytanie - czy w GM idzie zrobić przeźroczystość danego obiektu? Z góry dziękuję i pozdrawiam, Maxiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 GML image_alpha = 0.5; Półprzezroczysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Ustawisz obiektowi wartość image_alpha. Na przykład: GML image_alpha=1 //Nie przezroczysty image_alpha=0.5 //Częściowo przezroczysty image_alpha=0 //Całkiem niewidoczny</span> Polecam przed zadaniem pytania zapoznać się z FAQ i użyć opcji "szukaj" na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 lol maxius xD Przeźroczystość? Bo nie bardzo rozumiem masz na myśli kanały alpha czy co? E: taaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Patrz! Zapomniałem o FAQ! Dziękuję wam bardzo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Zaznaczasz transparent w ustawieniach sprite'a = kolor w dolnym lewym rogu jest przezroczysty. LUB Zmieniasz image_alpha (wartości od 0 do 1 np. 0.2, 0.45) LUB Masz GM 7 i obsługuje on PNG z przezroczystością ;) EDIT: :o Się wszyscy rzucili :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Małe sprostowanie - nie GM7, a 8 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Małe sprostowanie - nie GM7, a 8 tongue2.gif GM7 może wczytywać pngi z kanałami alpha za pomocą funkcji jakiejś z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Tak, ale z pliku, więc dla zrobienia zwykłej przezroczystości np. kulki to by nie miało sensu, więc stawiam, że nie o to chodziło ZeroXbotowi. W gm8 wczytujesz sobie normalnie png półprzezroczyste png/poprawiasz w edytorze, i masz półprzezroczysty obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się