Lordis Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Witam! Zwracam się do was z kolejnym pytaniem a mianowicie jak zrobić takie okno że przy włączeniu gry pokazuje sie okienko z 2 odpowiedziami do wyboru (tak/nie). Wiem że na to jest jedna komenda, kiedyś już ją widziałem ale nie moge sobie przypomnieć ani nigdzie znaleść. Pomóżcie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 show_message_ext? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 show_question(string) Jeśli wybierzesz Tak, funkcja zwróci true. W przeciwnym wypadku - false. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Raczej show_question EDIT: Szlag, tracę formę. : P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 A jak zrobić taką hmm funkcje? kod, skrypt by sprawdzał czy w folderze z grą jest plik o danej nazwie z rozszerzeniem .ini w sesie robie coś takiego GML start=show_question('Czy masz już Zwierzaka?'); if (start=true) { get_integer('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:',global.petname) if (global.petname !='') { ini_open(global.petname); ... //kod wczytywania różnych zmiennych dotyczących danego Zwierzaka } } else if (start=false) { get_integer('Prosze podać nazwę swojego nowego Zwierzaka:',global.petname) if (global.petname !='') { ini_open(global.petname); ... // kod zapisywania nowego pliku o nazwie (global.petname) } } i tu można zauwarzyć mój błąd którego nie wiem jak naprawic. Że gdy damy opcje Mam Zwierzaka i jak wpiszemy złą nazwe peta wyskoczy błąd że nie ma takiego pliku .ini i tu moje pytanie jak zrobić taki skrypt jak podałem na początku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Zdaje się, że: GML file_exists("pet.ini") EDIT: Konkretnie to to sprawdza czy plik istnieje. WIęc robisz naprzykład: GML if(file_exists(nazwa+".ini")) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 aaaj :/ zrobiłem tak ale nie działa jutro się nad tym pobawie GML start=show_question('Czy masz już Zwierzaka?'); if (start=true) { get_integer('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:',global.petname) if (global.petname !='' && file_exists(global.petname+".ini")) { ini_open(global.petname); ... //kod wczytywania różnych zmiennych dotyczących danego Zwierzaka } } else if (start=false) { get_integer('Prosze podać nazwę swojego nowego Zwierzaka:',global.petname) if (global.petname !='') { ini_open(global.petname); ... // kod zapisywania nowego pliku o nazwie (global.petname) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 GML start=show_question('Czy masz już Zwierzaka?'); if (start=true) { get_string('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:',global.petname) if (global.petname !='' && file_exists(string(global.petname)+".ini")) { ini_open(string(global.petname)+".ini"); ... //kod wczytywania różnych zmiennych dotyczących danego Zwierzaka } } else if (start=false) { get_string('Prosze podać nazwę swojego nowego Zwierzaka:',global.petname) if (global.petname !='') { ini_open(string(global.petname)+".ini"); ... // kod zapisywania nowego pliku o nazwie (global.petname) } } sprawdź tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Przede wszystkim to get_integer zwraca wartość. Więc raczej: GML global.petname=get_integer('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:','') Z tym, że get_integer chce liczbę, a ty chyba chcesz o string zapytać więc: GML global.petname=get_string('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:','') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 kurka wodna, przegapiłem to. napisałbym to w @downie, ale są zakazane. =/ zedytowałem poprzedni post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 :rolleyes: Można zawsze zrobic tło okienka na room'a , draw_text() i 2 sprity + 2 obiekty i masz! Ale to newebowiski sposob kody ktore napisaliscie sa ok. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się