Skocz do zawartości

Okienka (OK/Anuluj) w GM


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zwracam się do was z kolejnym pytaniem a mianowicie jak zrobić takie okno że przy włączeniu gry pokazuje sie okienko z 2 odpowiedziami do wyboru (tak/nie).

Wiem że na to jest jedna komenda, kiedyś już ją widziałem ale nie moge sobie przypomnieć ani nigdzie znaleść.

 

Pomóżcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobić taką hmm funkcje? kod, skrypt by

sprawdzał czy w folderze z grą jest plik o danej nazwie z rozszerzeniem .ini

w sesie robie coś takiego

GML
start=show_question('Czy masz już Zwierzaka?');

 

if (start=true)

{

get_integer('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:',global.petname)

if (global.petname !='')

{

ini_open(global.petname);

... //kod wczytywania różnych zmiennych dotyczących danego Zwierzaka

}

} else if (start=false)

 

{

get_integer('Prosze podać nazwę swojego nowego Zwierzaka:',global.petname)

if (global.petname !='')

{

ini_open(global.petname);

... // kod zapisywania nowego pliku o nazwie (global.petname)

}

}

 

i tu można zauwarzyć mój błąd którego nie wiem jak naprawic. Że gdy damy opcje Mam Zwierzaka i jak wpiszemy złą nazwe peta wyskoczy błąd że nie ma takiego pliku .ini

 

i tu moje pytanie jak zrobić taki skrypt jak podałem na początku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaj :/

 

zrobiłem tak ale nie działa jutro się nad tym pobawie

GML
start=show_question('Czy masz już Zwierzaka?');

 

if (start=true)

{

get_integer('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:',global.petname)

if (global.petname !='' && file_exists(global.petname+".ini"))

{

ini_open(global.petname);

... //kod wczytywania różnych zmiennych dotyczących danego Zwierzaka

}

} else if (start=false)

 

{

get_integer('Prosze podać nazwę swojego nowego Zwierzaka:',global.petname)

if (global.petname !='')

{

ini_open(global.petname);

... // kod zapisywania nowego pliku o nazwie (global.petname)

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
start=show_question('Czy masz już Zwierzaka?');

 

if (start=true)

{

get_string('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:',global.petname)

if (global.petname !='' && file_exists(string(global.petname)+".ini"))

{

ini_open(string(global.petname)+".ini");

... //kod wczytywania różnych zmiennych dotyczących danego Zwierzaka

}

} else if (start=false)

 

{

get_string('Prosze podać nazwę swojego nowego Zwierzaka:',global.petname)

if (global.petname !='')

{

ini_open(string(global.petname)+".ini");

... // kod zapisywania nowego pliku o nazwie (global.petname)

}

}

sprawdź tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to get_integer zwraca wartość. Więc raczej:

GML
global.petname=get_integer('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:','')

 

Z tym, że get_integer chce liczbę, a ty chyba chcesz o string zapytać więc:

GML
global.petname=get_string('Prosze podać nazwę swojego Zwierzaka:','')
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...