Mokrad Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Cześć. Kończę właśnie demo mej gry i chciałbym wiedzieć: -jak zrobić by jak się skacze to był dźwięk skoku(w języku gml nie klocki) -gdy złapię broń to żeby postać się zmieniła w postać z bronią tzw. inny sprite -ruch ręki tam gdzie celownik -interfejs - narysowany jako sprite - jak go ustawić? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 GML sound_play(nazwadzwieku) //odtwarza wybrany dźwięk daj to w tym miejscu które powoduje skakanie sprite_index=nazwasprita // to dajesz w kolizji z bronia direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) //ruch ręki daj w stepie image_angle=direction //jw. draw_sprite(nazwasprita,0,współrzędnax,współy) //dajesz w drawie obiektu rysującego interfejs</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Z tym skokiem to mam problem. Gdy skaczę i ciu ptrzytrzymam to ten dźwięk to on powtarza. zamiast hop jest hhhhop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 A jak robisz skok? W jakim evencie i jaki kod masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 event keyboard space i kod if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -12} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Musisz ten kod dać w event keyboard pressed! Inaczej jak trzymasz to cały czas spełnia warunek eventu. I ten kod dźwieku też umieszcz w nawiasach klamrowych tamtego ifa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Coś pomogło. W pełnej wersji zrobię by jak się skacze to jak sie nacisnie space to nie bylo tego dzwieku. Teraz z bronią. Jak by to zrobić to strzelanie i ammo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Naucz się korzystać ze zmiennych i poczytaj trochę o funkcjach. Mogę ci podpowiedzieć, że strzelanie możesz zrobić tworząc instancje pocisku ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Ok. A jak zrobić by jak się chodzi to żeby się ruszał sprite. Bo jak się ruszam to sztywniejsze niż drzewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Zmieniasz sprita na sprite z animacją chodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 a jak to napisać w języku gml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 GML sprite_index=nazwasprita Pisałem przecież -_- Możesz jeszcze użyć image_speed, żeby określić prędkość animacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 GML sprite_index=nazwa_sprita_z_animacją; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 tak na marginesie to z tymi nabojami: GML //create naboje=30 //ilosc naboi magazynki=4 //magazynki ok=true //to taka pomocnicza :] //step if naboje=0 then ok=false //jesli 0 naboi to ok=false if naboje!=0 then ok=true if keyboard_check_pressed(ord("R")) and magazynki > 0 then naboje=30 and magazynki-=1 if mouse_check(mb_left) then "strzelanie" and naboje-=1 //draw draw_text(oGracz.x,oGracz.y,"Naboje: "+string(naboje)+"#Magazynki: "+string(magazynki)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 if keyboard_check_pressed(ord("R")) and magazynki > 0 then naboje=30 and magazynki-=1 if mouse_check(mb_left) then "strzelanie" and naboje-=1 to raczej nie jest poprawna składnia gml :P a propos polecam: https://gmclan.org/index.php?plik=151 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się