Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem fajne skrypty, które narysują wam cień. Zrobiłem 2 typy.

 

1. Zwykły cień. Rysowany jest w ten sposób, że rysowany jest 1 vertex, a potem 2. Pozycja 1. vertexa jest ustalana od pozycji obiektu, który rysuje cień. Pozycja 2. vertexa ustalana jest od pozycji 1. vertexa.

2. Dynamiczny cień. Rysowany jest w ten sposób, że rysowany jest 1 vertex, a potem 2. Pozycja 1. vertexa jest ustalana od pozycji obiektu, który rysuje cień. Pozycja 2. vertexa ustalana jest na podstawie kierunku padania cienia i jego długości. Użyłem tutaj trygonometrii, więc uszanujcie trud włożony w pracę.

 

Link: http://www.gmclan.org/up5655_12_cien.html

 

Piszcie, co o tym myślicie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarypiście to napisałeś - taki syf w którym nic nie ma, a wyrabia aż 550fps, a wcale nie mam słabego kompa.

Aż się boję sprawdzać, co by było, gdyby zastosować to w grze.

 

Poza tym - ten cień jest brzydki :X

Brzegi cienia są ciemniejsze od reszty cienia.

 

Sam fakt, że użyłeś vertexów, nie oznacza, że jesteś pro.

 

Btw, jakoś mogę sobie wyobrazić konieczności zastosowania trygonometrii w takim czymś.

Robiłem już bardziej zaawansowane cienie niż ten, a jakoś wystarczały mi zawsze zwyczajne lengthdiry.

No chyba, że to je nazywasz trygonometrią...

 

2+/10, no sory.

Nie dość, że efekt brzydki, to na dodatek niewydajny.

Oceniam efekt a nie kod, w który, szczerze - nie zaglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt, Dawidds, że umiesz ocenić coś jak idiota nie oznacza, że jesteś PRO. Fajnie, że robiłeś bardziej zaawansowane rzeczy niż on, ale co nas to obchodzi? Czy JEGO musi to obchodzić że jesteś pro, czy robiłeś takie rzeczy w zerówce. Nie, starał się pomóc ludziom z forum. 2+ widać, oceniałeś dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zaglądałem w kod, nie chciało mi się.

 

a efekt? jest słaby. wydaje mi się, że jakbym już koniecznie chciał używać przykładu cienia, to wybrałbym taki, przy którym cień będzie jednolity, bo cień tego budynku na środku to koszmar. 5/10->3/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

odświerze dość mocno temat ale dopiero teraz mi sie przypomnialo ze mialem to zrobic i te cienie to mozna zrobic po prostu tak:

GML
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );/*rysuje sprita*/

draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x+20, y+20, image_xscale, image_yscale, image_angle, c_black, 0.5 );/*a tu cień(kopiuje sprite'a zmienia jego kolor na czarny i image_alpha nie chce mi sie wyjasniac XD*/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświerze dość mocno temat ale dopiero teraz mi sie przypomnialo ze mialem to zrobic i te cienie to mozna zrobic po prostu tak:

GML
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );/*rysuje sprita*/

draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x+20, y+20, image_xscale, image_yscale, image_angle, c_black, 0.5 );/*a tu cień(kopiuje sprite'a zmienia jego kolor na czarny i image_alpha nie chce mi sie wyjasniac XD*/

cień będzie przed obiektem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja to zrobilem to byl pod ale jak komus wychodzi na wierzh to niech zamieni kolejnosc

jak masz czarną kropkę lub sprajt mniejszy niż 20x20, to wiadomo, że tak to będzie wyglądać ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...