pawelpc Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 cześć. Chciałem zrobić przewijany tekst (taki jak np. w WinAmpie) lecz nie wiem jak? help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 make_przewijany_tekst_taki_jak_np._w_WinAmpie(); ; ) Spam. Post nie wnosi kompletnie nic do tematu. Warn. Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Po prostu robisz sprite długiego tekstu. Następnie tworzysz na przykład 3 okienka. Jedno to nie wiem jakiś opis, w środku będzie tekst a na górze na przykład tytuł. Tekst ma depth 1, a środkowe okienko depth 2. Reszta 0. Teraz umieszczasz tekst w środkowym okienku. Widać tylko tę część która jest w okienku. Pozostaje tylko dorobić pasek. Że jak jedzie w dół to tekst idzie na dół i odwrotnie. Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Zapisuj sobie długość w jakiej ma być wyświetlany string i zmieniaj tylko tego treść co ileśtam czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Albo zapisz tekst na surface i po prostu rysuj tą część, która powinna być widoczna <_< EDIT: Hmm myślałem, że chodzi tu o playlistę... :P Ale tak czy inaczej można też to zrobić na surface ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpc Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 właśnie zmienianie tej treści jak zrobić:) POŁĄCZONO: Nobody prawie trafiłeś chodzi o nazwę jakiejś odtwarzanej piosenki :) sorry da double-posta zapomniałem się :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 GML string_replace()? Nie pamietam, z pamieci mowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpc Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 PoxiPol spróbował byś tego użyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 GML // Create width = 200; step = 0; text = "To jakistam tekst on sie bedzie przewijal, lol"; d_text = 0; GML // Draw if( step < string_length( text ) ) { step += 1; off = 0; } else if( string_width( d_text ) > 6 ) { step += 1; off += 6; } else step = 0; d_text = string_copy( text, 0, step ); while( string_width( d_text ) + off > width ) { d_text = string_copy( d_text, 2, string_length( d_text ) ); } draw_set_halign( fa_right ); draw_text( x - off, y, d_text ); draw_set_halign( fa_left ); EDIT: Jeżeli na surface: GML // Create width = 200; surf = surface_create( 30, width ); text = "To jakistam tekst on sie bedzie przewijal, lol"; off = 0; GML // Step if( off < string_width( text ) + width ) off += 1; else off = 0; surface_set_target( surf ); draw_clear_alpha( 0, 0 ); draw_text( off, 0, text ); surface_reset_target(); GML // Draw draw_surface( surf, x, y ); GML // Game end surface_free( surf );Na surface przewija się w prawo, a na stringach w lewo :P Ale ( na surface przynajmniej ) łatwo to zmienić :) EDIT: Ech, 3 poprawki :P Pomyliło mi się, przepraszam za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpc Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 1.na stringach -nie równo GML draw_set_halign( fa_right ); draw_text( x - off, y, d_text ); draw_set_halign( fa_left ); do draw dajemy -nikt za szybko nie przeczyta 2.na surface -pokazuje tylko jakieś dziwne pixele GML draw_surface( x, y, surf ); powinno być tak: GML draw_surface( surf, x, y ); inaczej wywali błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 A nie prościej stworzyć obiekt i dać GML //create hspeed=5 //draw draw_text(x,y,tekst) if x=xstart-x or x=xstart+x {hspeed=-hspeed} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Nie, bo będzie wyjeżdżał poza pole, w którym ma się znajdować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 takie male koslawe cos: https://gmclan.org/up3255_11_text.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Oj na surface pisałem z głowy. Co do dziwnych pikseli zapomniałem... Po surface_set_target() trzeba dodać draw_clear_alpha( 0, 0 ); A w przykładzie na stringach zamiast step ma być draw. Przepraszam, pomyliło mi się :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpc Opublikowano 3 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 @Nobody w tedy pokazuje tylko "To" w okienku 32x32 przewija się ale reszty słów nie ma @copoconaco trochę woniej GML text_l=string_length(text)+1; i to +1 żadnej przerwy między końcem a początkiem ma być między punktem A i punktem B a nie od punktu A do tylu ile jest znaków a ogólnie dodam że jakby się dało bo mam wyświetlać nazwę jakiejś odtwarzanej piosenki i aby ten tekst był określany na bieżąco to by było lepiej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 https://gmclan.org/index.php?plik=172 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Platyna, czytaj czasem o co chodzi :P Nie chodzi mu o przesuwanie w kredkach tylko o przesuwanie nazwy utworu jak w winampie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Tfu. Nie w ten temat przez przypadek wrzuciłem. Był drugi temat o kredkach, byłem pewny że to ten :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się