Skocz do zawartości

Wybór języka


Xarfron

Rekomendowane odpowiedzi

cze wiem dużo takich tematów już jest mój nie będzie specjalnie lepszy :P 

otóż mam do was sprawę zwłaszcza do tych obeznanych 

jako że najbardziej interesuje mnie tworzenie gier 3D i chciałbym poświęcić czas na jakiś lepszy język od gml (wydajniejszy)

zastanawiam się nad takim wyborem

 

c++ + direct - jako ze c++ już się uczę od jakiegoś czasu

 

dark basic - słyszałem że jest w mare dobry

 

blender + python - widziałem naprawdę ładne gierki w nim stworzone

 

w ostateczności gml + ultimate 3D - jako że gm znam najlepiej z powyższych

 

najbardziej by mnie interesował język w mare prosty chodzi o to bym sam jeden mógł coś napisać a nie potrzebował 20 innych programistów :P a zarazem zaawansowany graficznie i wydajny (wiem prostota a wydajność jakby nie idą w parze :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c++ + direct

a zarazem zaawansowany graficznie i wydajny

ta kombinacja sprawi że na zrobienie porządnego silnika graficznego zleci Ci rok przynajmniej :P

jak c++ to bierz się za gotowe silniki, własny możesz w międzyczasie sobie dłubać, ale jeśli przede wszystkim chcesz robić gry to silnik bierz tylko gotowy, np. Ogre. Choć dla początkujących Irrlicht jest polecany.

 

gml + ultimate 3D

U3D nie jest już wspierany od dość dawna, powoli odchodzi w zapomnienie.

 

dark basic

z tego co widzę jest płatny. A może chodziło Ci konkretnie Dark GDK jako część Visuala? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta kombinacja sprawi że na zrobienie porządnego silnika graficznego zleci Ci rok przynajmniej :P

jak c++ to bierz się za gotowe silniki, własny możesz w międzyczasie sobie dłubać, ale jeśli przede wszystkim chcesz robić gry to silnik bierz tylko gotowy, np. Ogre. Choć dla początkujących Irrlicht jest polecany.

A co myślisz o enginach jak crystalspace czy też esenthela ?

czy jednak na początek lepzy będzie Irrlicht

 

U3D nie jest już wspierany od dość dawna, powoli odchodzi w zapomnienie.

A co np. z Irrlicht na gm ?

 

z tego co widzę jest płatny. A może chodziło Ci konkretnie Dark GDK jako część Visuala? :)

No tak o ten za 40 dolców mi chodzi tylko nie wiem dokładnie jakie prawa nabywam go kupując :P

 

 

No i co z python'giem + blender ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślisz o enginach jak crystalspace czy też esenthela ?

czy jednak na początek lepzy będzie Irrlicht

Esenthell.. Jak dobrze umiesz sie posługiwać c++, co znasz/potrafisz? Silnik ten nie jest ani za trudny, ani za łatwy, początkujacym osobiście bym nie polecał bez pierwszej znajomości z jakim kolwiek innym prostym silnikiem, jak wspomniany irrlicht, choćby dla samych testów i nauki. Choć do Esenthella jest sporo tutoriali, więc możesz je przejrzeć i sam ocenisz czy silnik będzie dla Ciebie przystępny.

CrystalSpace nie znam osobiście.

Zaczynaj od Irrlichta, zawsze to dobra i łatwa nauka na początki.

 

A co np. z Irrlicht na gm?

Szczerze to dupny jest :D Dla GM to U3D jak dotąd oferuje najwięcej możliwości ale jak wspomniałem nie jest rozwijany i lada dzień jakis inny silnik go przebije.

 

No tak o ten za 40 dolców mi chodzi tylko nie wiem dokładnie jakie prawa nabywam go kupując

Za to DarkGDK dla visuala jest darmowy, sprawdź go.

 

No i co z python'giem + blender?

Też widziałem że fajne gierki można zrobić, pythonem się jakiś czas bawiłem i nie uważam za trudny język. Jednak użytkownikiem blendera nie jestem i nie mogę CI powiedzieć czy jest to narzędzie odpowiednie dla Ciebie do tworzenia gier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pisanie czegokolwiek to się można zabrać po solidnej lekturze teorii. Przede wszystkim matematyka i podstawy programowania grafiki potok, przekształcenia, operacje na rastrze itp. W innym wypadku branie się za silniki mija się z celem i programowanie przypomina błądzenie po ciemnym lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esenthell.. Jak dobrze umiesz sie posługiwać c++, co znasz/potrafisz? Silnik ten nie jest ani za trudny, ani za łatwy, początkujacym osobiście bym nie polecał bez pierwszej znajomości z jakim kolwiek innym prostym silnikiem, jak wspomniany irrlicht, choćby dla samych testów i nauki. Choć do Esenthella jest sporo tutoriali, więc możesz je przejrzeć i sam ocenisz czy silnik będzie dla Ciebie przystępny.

CrystalSpace nie znam osobiście.

Zaczynaj od Irrlichta, zawsze to dobra i łatwa nauka na początki.

Czyli Irrlicht

 

 

Za to DarkGDK dla visuala jest darmowy, sprawdź go.

No tak a czy przypadkiem visual nie jest płatny ?

Ogólni ciekawy ten DarkGDK :)

 

 

 

Też widziałem że fajne gierki można zrobić, pythonem się jakiś czas bawiłem i nie uważam za trudny język. Jednak użytkownikiem blendera nie jestem i nie mogę CI powiedzieć czy jest to narzędzie odpowiednie dla Ciebie do tworzenia gier.

Blenderowe GE jest dość przyjemne, możliwości też ma niemałe, ale z wydajność za to jest koszmarna, przez co nie ma sensu robić w nim niczego większego.

szkoda

 

 

Za pisanie czegokolwiek to się można zabrać po solidnej lekturze teorii. Przede wszystkim matematyka i podstawy programowania grafiki potok, przekształcenia, operacje na rastrze itp. W innym wypadku branie się za silniki mija się z celem i programowanie przypomina błądzenie po ciemnym lesie.

szczerze nawet nie do końca wiem co to ^^' te potok, przekształcenia, operacje na rastrze

masz może jakiś link do tutków o tych potok itp. niby szukałem ale nic ciekawego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

visual express jest darmowy wiec na nim za darmo mozesz uzywac dark gdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zakupić jedną książę, która omawia same podstawy. Niestety nie wiem czy są jakieś w naszym języku no ale w twoim wieku już pewnie sobie z ang lekturą radzisz więc looknij na: 3D Math Primer for Graphics and Game Development lub inne książki czy kursy poruszające ten temat. Co prawda to nie pozwoli Ci posiąść jakiejś super wiedzy ale na pewno będziesz rozumiał co właściwie robisz transformując wierzchołki do clipspace czy oświetlając swoją scenę a z każdym prostym błędem nie będziesz walczył po x godzin. Jeśli chcesz tutoriale to poszperaj na gamedev.net pełno tam tego lub na gamedev.pl. Możesz zrobić sobie jakiś krótki kurs d3d czy ogla z tych stron. To też powinno dać Ci podstawową wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...