Skocz do zawartości

Dostęp do zmiennej globalnej.


ussnimitz

Rekomendowane odpowiedzi

pokaz screena z debug mode z widokiem na zmienne globalne w roomie 2 i co najwazniejsze: czy zanim przejdziesz do room2 to jakis obiekt tworzy w ogole ta zmienna globalna? (czytaj: znany problem z odpalaniem room2 jako pierwszy room, gdzie nic nie tworzy zmiennej globalnej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge dać takiego screena bo nie ma zmiennej w roomie2!!!

Napisałem ten temat po to żeby się dowiedzieć co zrobić żeby była.

NAPISAŁEM W ŻE W KAŻDYM RROMIE JEST obiekt (jeden obiekt odpowiada za tą zmienną i jest w każdym rromie)!!!

(chyba nie musze tego pisać w każdym poście???)

 

room2 nie jest pierwszym roomem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiesz. wiesz co to debug mode? to tryb odpalenia gry z mozliwoscia podgladu na wlasciwosci obiektow itp. odpalajac go masz w okienku liste informacji a na koncu sa zmienne globalne. nawet jesli tej zmiennej nie ma to udowodnij - pokaz, bo inaczej jak mi podeslesz projekt to CI udowodnie ze najciemniej pod latarnia w tym przypadku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty ją po prostu nadpisujesz gdzieś. bo sama z siebie sie nie może wyzerować. co do rysowania, to po prostu daj w create show_message(string(global.mag)) i bedzie pewniej czy to nie wina tego rzekomego rysowania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to musisz mieć w create ustawione global.mag=0 sprawdź obiekty w room 2 i zaznacz opcje w menu error zaznacz ostatnią opcję " treat uninitialized varibles as value 0 "

i usuń wszędzie gdzie w create masz global.mag=0 :)

 

Też będę edytował ;)

 

a napisz ile ma być global.mag w room 2 ?

 

" inny obiekt ma w left pressed global.mag+=1

(jest tylko w room1) "

 

a włóż ten obiekt do rooma2 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego obj_mag się pojawia w room2?

mam ustawione żeby się pojawiał jak global.mag>0

 

biore się za sprawdzanie w edit dam odpowiedź.

 

edit: jest tylko w jednym obiekcie w create: global.mag=0

(ten obiekt jest w każdym roomie)

inny obiekt ma w left pressed global.mag+=1

(jest tylko w room1)

reszta nie ma global.mag

 

Poradziłem sobie z wyświetlaniem już wyświetla wartość zmiennej ale dalej się zeruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...