Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam :) Otóż robię nową gierkę (której pewnie nie skończę <_< ) i użyłem oświetlenia z przykładu Nikas'a (zaraz podam link do tematu). No i problem tkwi w tym, że Nikas oświetlenie miał dobrze, chodziło równo za graczem, a u mnie tak nie jest :/ Oświetlenie jest gdzieś z boku, jak chodzę w prawo to ono idzie wolniej, aż w końcu mnie nie widać. On miał w STEP w linijce kodu coś takiego: GML draw_circle_color(swiatlo.x, swiatlo.y, 200, color, c_black, 0); a ja to zamieniłem na: GML draw_circle_color(obj_player.x, obj_player.y, 200, color, c_black, 0); żeby chodziło za graczem, bo mam tylko obiekt obj_oswietlenie w którym jest właśnie cały ten kod odpowiedzialny za światło. I teraz pytanie brzmi: Czym jest to spowodowane? Dodam, że używam cienia gracza poprzez GML draw_sprite_ext(...);i możliwości wyboru koloru gracza. Wszystko jest tak samo jak w przykładzie. Kiedyś to robiłem i wyszło dobrze. Jeśli potrzeba jakiś kod to go podam :) Z góry THX :thumbsup: EDIT: Link do tematu z przykładem: Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Rysując na surface nie używaj X i Y w roomie tylko x - view_xview i y - view_yview, bo surface to jakby osobny room, gdzie wartość X bohatera może przekraczać szerokość surface'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Jak ustawiłem: GML draw_circle_color(obj_player.view_xview, obj_player.view_yview, 200, color, c_black, 0); lub GML draw_circle_color(obj_player.view_xview[0], obj_player.view_yview[0], 200, color, c_black, 0); to i tak i tak nie działało :( Próbowałem pełno rzeczy i żadnego skutku :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 nie wiem czy dobrze mówię ale czy próbowałeś GML draw_circle_color(view_xview,view_yview, 200, color, c_black, 0); nie wiem czy dobrze bo nie z tego nigdy ale spróbuj ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Emm, nie mówisz dobrze :P ale dzięki :) Ten skrypt co podałeś rysuje na xview 0 i yview 0, także... :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 no to założmy że wiewa masz wielkości 640 na 480 postać jest zawsze na środku to ustaw GML draw_circle_color(view_xview+320,view_yview+240, 200, color, c_black, 0); i wtedy światło będzie zawsze na środku ;p EDIT: albo ustaw x,y i daj temu obiektowi co światło tworzy podążanie za bohaterem, ale nie wiem czy to działać będzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Ile razy mam mówić, że view_xview zwraca X i Y viewa? Jeżeli jest na 500,400 a surface ma wymiary 640x480 to światło będzie w prawym dolnym rogu ( o ile w ogóle się pojawi, bo może być nawet za daleko... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Dzięki Nobody :) teraz działa dobrze :) bo wcześniej ustawiałem w rysowaniu okręgu, a teraz surface'a. Ustawiłem, żeby rysowało tylko na szerokość i wysokość view'a. Pozdrawiam Bedi :) PS. Mam inne pytanie (piszę tu, bo po co zakładać nowy temat) Korzystam z tworzenia planszy z przykładu Tymona i Dawiddsa. Mam identyczny kod, tylko pozmieniałem nazwy zmiennych (żebym mógł się połapać). Zmieniłem także znak "#" na "|". Mapa zapisuje się dobrze, ale gdy chcę ją odczytać, to usuwa wszystkie obiekty, ale żadnego nie tworzy. :( O co chodzi? Jeśli potrzeba, podam ten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Zmieniłem także znak "#" na "|" zmień spowrotem i zobacz, czy działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Sprawdziłem, nie działa. Nadal nie wiem co robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 to zmień spowrotem nazwy zmiennych. ty w ogóle próbowałeś rozwiązać ten problem SAM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 No a nie?! :boxed: nie jestem typem użytkowników, którzy nie myślą <_< (nie obrażając nikogo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 bo sprawiasz zupełnie inne wrażenie. a działa po tej drugiej zmianie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Co dziwne, po skopiowaniu calutkiego kodu ze skryptów w przykładzie, zaczęło działać :blink: No nic, dzięki Wam za pomoc :) I jeszcze jedno pytanie dotyczące tego surface. Wszystko już działa. Jest na środku gracza, wszystko ładnie pięknie, ale mam wpisane w Create, że ma go stworzyć na: GML view_xview + 1024; view_yiew + 768; a w Draw: GML draw_surface(s, view_xview, view_yview); i wtedy jak wyjdę poza 1024px width, to "światło idzie szybciej" niż gracz (czyli jest przed nim). Jak ustawię w Draw: GML draw_surface(s, 0, 0); to rysuje go tylko do 1024x768 rooma a nie view'a. Próbowałem stawiać ten obiekt odpowiedzialny za oświetlenie co 1024px, ale też nic nie dało. Miałem coś jeszcze na myśli tylko na razie nie pamiętam co. Czym to może być spowodowane? Albo jak te view'y poustawiać lub coś. Pozdrawiam Bedi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się