Bosu Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 1. mam taki kod na strzelanie object22 create GML global.strzal=0 ak=0 przycisk lewo GML if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,object24); global.strzal=1 ak=1 } przycisk prawo GML if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,object24); global.strzal=0 ak=1 } przycisk ctrl GML if ak=1 { instance_create(x,y,object24) } obiekt24 step GML if global.strzal=0 { hspeed = (10); image_xscale=1; } else if global.strzal=1 { hspeed = (-10); image_xscale=-1; } co zrobić żeby gdy powstanie jeden obiekt następny mógł powstać po 3 sekundach? i co zrobić żeby znikał gdy wyleci za view? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 1. Po prostu robisz jakiś alarm a w nim wpisujesz GML strzal=true 2. Możesz sobie zrobić coś takiego: GML if distance_to_object(object) > 1200 visible=0 else visible=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 a do czego ci zmienna 'ak'? tutaj ona nawet się nigdzie nie zmienia. pozatym if global.strzal=0 { hspeed = (10); image_xscale=1; } else if global.strzal=1 { hspeed = (-10); image_xscale=-1; } pogrubione wywal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 ona jest do sprawdzania za jakim obiektem podąża kamera tu jakoś mi się tak ją wpisało przypadkowo zaraz sprawdze wasze kody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Przebuduj kod bez 'ak' do sprawdzania za czym podąża kamera służy GML view_object[numer kamery] Po za tym zagmatwałeś kod, ale jeszcze ujdzie. edit: jeszcze taka mała rada jak chcesz stworzyć bullet z nadaną mu już prędkością czy kierunkiem to zrób takie coś. w przypadku przycisk prawo + crtl GML bullet=instance_create(x,y,object24); bullet.hspeed=10; bullet.image_xscale=1; a w przypadku lewo +crtl GML bullet=instance_create(x,y,object24); bullet.hspeed=-10; bullet.image_xscale=-1; wtedy od razu możesz wywalić global.strzal. i kod ze stepa w pocisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się