Skocz do zawartości

znikanie obiektu i odstępy między strzałami


Bosu

Rekomendowane odpowiedzi

1. mam taki kod na strzelanie

object22

 

create

GML
global.strzal=0

ak=0

 

przycisk lewo

GML
if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,object24);

global.strzal=1

ak=1

}

 

przycisk prawo

 

GML
if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,object24);

global.strzal=0

ak=1

}

 

przycisk ctrl

 

GML
if ak=1

{

instance_create(x,y,object24)

}

 

obiekt24

 

step

 

GML
if global.strzal=0

{

hspeed = (10);

image_xscale=1;

}

else

if global.strzal=1

{

hspeed = (-10);

image_xscale=-1;

}

 

co zrobić żeby gdy powstanie jeden obiekt następny mógł powstać po 3 sekundach?

i co zrobić żeby znikał gdy wyleci za view?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebuduj kod bez 'ak' do sprawdzania za czym podąża kamera służy

GML
view_object[numer kamery]

Po za tym zagmatwałeś kod, ale jeszcze ujdzie.

edit:

jeszcze taka mała rada jak chcesz stworzyć bullet z nadaną mu już prędkością czy kierunkiem to zrób takie coś.

 

w przypadku przycisk prawo + crtl

GML
bullet=instance_create(x,y,object24);

bullet.hspeed=10;

bullet.image_xscale=1;

 

a w przypadku lewo +crtl

GML
bullet=instance_create(x,y,object24);

bullet.hspeed=-10;

bullet.image_xscale=-1;

 

wtedy od razu możesz wywalić global.strzal.

i kod ze stepa w pocisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...