Skocz do zawartości

Colision line, ale rozbudowane :x


pivot18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem zrobić pole wzroku wroga że sprawdza colision line ale nie prosto tylko na daną odległość i rzeby sprawdzał to jak by była to.

Albo spytam się tak. Jak zrobić aby (o ile się da) żeby sprawdził czy się kolidujemy ze spritem którego wydrawowano (sprit jest niewidoczny)

Czyli sprawdzamy czy dany sprit jest colidowany z obiektem o_hero. da się zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if( distance_to_object( bohater ) < 400 ) && ( !collision_line( x, y, bohater.x, bohater.y, sciana, 1, true ) )

{

// jest w zasięgu wzroku i nawet nie przez ścianę :>

}

 

EDIT:

A co do pierwszego posta

 

GML (CollisionLineExt)
// collision_line_ext( x poczatkowe, y poczatkowe, max odleglosc, kierunek, obiekt, precyzja, notme );

return collision_line( argument0, argument1, argument0 + lengthdir_x( argument2, argument3 ), argument1 + lengthdir_y( argument2, argument3 ), argument4, argument5, argument6 );
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie chyba najlepszy kod:

GML
if(!collision_line(x,y,bohater.x,bohater.y,sciana,1,true)&&(point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y) < direction+45)&&(point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y) > direction-45)&&(distance_to_object(bohater) < 400)

{

//wykonaj akcję

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...