Templer Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Witam Nie działa mi funkcja background_exists i sprite_exists ;/. Zrobiłem background o nazwie backgruond0 i sprite: sprite0 i do obiektu dałem taki kod: GML show_message(string(background_exists(sprite0)) + string(background_exists(background0)) + string(sprite_exists(sprite0)) + string(sprite_exists(background0))) I wyświetliły mi się 4 jedynki, a powinno się wyświetlić 0110. Napiszcie czy wam też nie działa i jak to naprawić? PS. testowałem to w GM 7 i w GM 8 i nie działa w dwóch ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Nie zrozumiałem niczego co napisałeś. Rozluźnij się i napisz powoli co jest nie tak. Co chciałeś zrobić i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Templer Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Mam w zmiennej id sprite lub backgrounda i niewiem jak rozróżnić czy to sprite czy background bo tak jak napisałem w pierwszym poście funkcje background_exists i sprite_exists zawsze mi zwracają wartość 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 background_exist to z tego co pamiętam wczytywanie backgrąda I background ani sprit nie może mieć zmiennej 0 Edit: Jak byś zrobił dwa sprity do ten drugi miał by zmienną 2 Np przykład ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 o bosh... po pierwsze dałeś background_exist(sprite0) i choć jestem kompletnie zalany widzę, że tu coś nie gra, a czy ty? poza tym te funkcje zwracają 0 jeżeli sprite/background nie istnieje i vice versa. Każda od innego, tzn sprite_exists od sprite i także vice versa. TROCHĘ LOGICZNEGO MYŚLENIA I CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się