Skocz do zawartości

przyklad strategii


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

hmm...gothicner mozesz zawsze zainstalowac gm 6 i znalezc sobie koda do rejestracji niektórzy "mądrzy" daja ci kod za free... jednak z gm 7 tak nie zrobisz a tzw. cracki nie dzialaja a niekiedy sa napakowane virami

 

ps: zacznij od platformowki <DOBREJ PLATFOMOWKI> przy okazji nauczysz sie lepiej gml'a... :jezor:

Edytowane przez Mimek
Propagowanie piractwa. Warna tym razem nie będzie. Pilnuj się! Mimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś widziałem ciekawy przykład strategii który działał na wersji lite ale nie mogę go znaleźć. Takie czerwone kulki się zaznaczało i się nimi łaziło z reszto lepiej samemu napisać grę przynajmniej masz satysfakcje jak możesz napisać Programowanie: <swój nick>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strategia? Pomogę ci :)

Potrzebujesz:

 

- Systemu surowców

- Kontrola jednostek

- AI przeciwników

- Trochę więcej pracy z GM'em.

 

Jednak jest na to wszystko odpowiedź. Zajrzyj do dokumentacji i FAQ. Znajdziesz tam dział "zmienne". Na ich podstawie spokojnie możesz zrobić surowce. Kontrola jednostek nie będzie trudna. Musisz pobawić się w Mouse, i przemieszczenie się w stronę myszy itd..

O AI poczytaj gdzieś bądź zapytaj na forum.

No i oczywiście trzeba trochę doświadczenia. Radzę zaczynać od prostych zręcznościówek takich jak pac-man :P Ale jak jesteś już dobry w te "klocki" to spokojnie gryziesz snickersa i jedziesz dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche kodów ^_^

 

Ustawiamy podstawy:

GMLglobal.zloto = 100

global.wegiel = 10

global.woda = 200

 

Mamy już 3 surowce.Teraz je rysujemy mozesz uzyc klockow draw the value of the varibale. A to proponowane miejsca:

 

*zloto* 16,16

*wegiel* 16,32

*woda* 16,48

 

<nie zapomnij o tym ze przy rysowaniu musi byc np. global.zloto.>

 

No wiec ustalilismy i narysowalismy 3 surowce.

Teraz warto narysowac ich nazwy.

Uzyj klocka draw text.

 

Jesli chcesz aby jakis obiek poruszal sie za kursorem myszki uzyj:

GMLmove_towards_point(mouse_x,mouse_y,3)

 

<na koncu "3" oznacza szybkosc poruszania sie>

 

Jesli chcesz aby poruszal sie do jakiegos obiektu uzyj:

GMLmove_towards_point(x,y,3)

<x,y wiadomo ;P>

 

Wiecej napisze pozniej, albo w nastepnym poscie :D

 

EDIT 1

 

Dobre pomysly same przychodza xD! :D

 

No to tak mozesz zrobi obiekt: kulka,ludzik

 

kulka : NIE MA NIECZEGO <KODOW ITP.>

 

ludzik :

GML
move_towards_point(kulka.x,kulka.y,3)

 

cos w tym stylu jesli nie dziala napisz to go zmienie <nie testowalem>

 

i tera w jakims innym obiekcie musisz dac zeby robil obiekt kulka <sugeruje uzycie lenghdirow>

 

Wiec obiek nie bedzie podazal za kulka tak jak np. w Warcraft <klikasz myszka pojawia sie "taka kulka" a twoja jednostka tam idzie>

 

Moge pobowic sie i znalesc ci zeby myszky robila obiekt kulka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dużo mu to nie dało :P Na forum są przykłady strategii, na pewno, bo dużo osób chce robić gry tego typu :) Ze zmianą wartości zmiennych surowców zapewne nie będzie problemu, ponieważ przy np. budowie budynku ustawiaj:

GML
if (global.drewno > 0) {

instance_create(mouse_x, mouse_y, wybrany_budynek); }

else {

show_message("Masz za mało drewna!"); }

i tak z każdym używanym surowcem.

Te argumenty mouse_x, mouse_y możesz zmienić na jakie chcesz, oczywiście :P

A wybrany_budynek sobie możesz ustawić w obiekcie budowania, np.:

GML
if (keyboard_check_pressed(ord('1'))) {

wybrany_budynek = obj_kuznia; }

if (keyboard_check_pressed(ord('2'))) {

wybrany_budynek = obj_kopalnia; }

if (keyboard_check_pressed(ord('3'))) {

wybrany_budynek = obj_stolowka; }

albo jak tam chcesz, czy klikasz na budynek, czy na klawisze, to już jest Twój wybór.

 

Chyba mnie zrozumieliście :P

 

EDIT: Sorry, już edytowałeś :P Pewnie coś mu da xD

 

EDIT2: Co do tych klawiszy, to nie jestem pewien, bo tego rzadko używam.

 

EDIT3: A co tu jest do szukania? Ustawiasz w Global Left Pressed/Global Right Pressed:

GML
instance_create(mouse_x, mouse_y, kulka);

Oto cała filozofia <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...