gothicner Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Witam! chce zrobić strategie ale cos mi nie wychodzi wiec szukkam przykladu. Znalazlem kilka ale niestety potrzebne jest pro edidion. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Bez pro chyba da się zrobić, ale jeśli to bardzo ubogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 No i niestety bez PRO może być cienko... Długo się bawisz GM'em ? Jeżeli nie to na początku proponuję Ci robić coś łatwiejszego bo po MMO (co do poziomu trudności) następna jest gra strategiczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) hmm...gothicner mozesz zawsze zainstalowac gm 6 i znalezc sobie koda do rejestracji niektórzy "mądrzy" daja ci kod za free... jednak z gm 7 tak nie zrobisz a tzw. cracki nie dzialaja a niekiedy sa napakowane virami ps: zacznij od platformowki <DOBREJ PLATFOMOWKI> przy okazji nauczysz sie lepiej gml'a... :jezor: Edytowane 16 Sierpnia 2009 przez Mimek Propagowanie piractwa. Warna tym razem nie będzie. Pilnuj się! Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Gdzieś kiedyś widziałem ciekawy przykład strategii który działał na wersji lite ale nie mogę go znaleźć. Takie czerwone kulki się zaznaczało i się nimi łaziło z reszto lepiej samemu napisać grę przynajmniej masz satysfakcje jak możesz napisać Programowanie: <swój nick>. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Strategia? Pomogę ci :) Potrzebujesz: - Systemu surowców - Kontrola jednostek - AI przeciwników - Trochę więcej pracy z GM'em. Jednak jest na to wszystko odpowiedź. Zajrzyj do dokumentacji i FAQ. Znajdziesz tam dział "zmienne". Na ich podstawie spokojnie możesz zrobić surowce. Kontrola jednostek nie będzie trudna. Musisz pobawić się w Mouse, i przemieszczenie się w stronę myszy itd.. O AI poczytaj gdzieś bądź zapytaj na forum. No i oczywiście trzeba trochę doświadczenia. Radzę zaczynać od prostych zręcznościówek takich jak pac-man :P Ale jak jesteś już dobry w te "klocki" to spokojnie gryziesz snickersa i jedziesz dalej :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totalizator Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Jedyne z czym się mogę zgodzić Kargul, to z tym, że jeżeli sam nie jesteś w stanie zrobić dobrej gry strategicznej, nie powinieneś się za to brać ;) . Poza tym gry strategiczne nie kończą się na RTSach pokroju Age of Empires, wiem jednak, iż autorowi tematu zapewne o nie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 troche kodów ^_^ Ustawiamy podstawy: GMLglobal.zloto = 100 global.wegiel = 10 global.woda = 200 Mamy już 3 surowce.Teraz je rysujemy mozesz uzyc klockow draw the value of the varibale. A to proponowane miejsca: *zloto* 16,16 *wegiel* 16,32 *woda* 16,48 <nie zapomnij o tym ze przy rysowaniu musi byc np. global.zloto.> No wiec ustalilismy i narysowalismy 3 surowce. Teraz warto narysowac ich nazwy. Uzyj klocka draw text. Jesli chcesz aby jakis obiek poruszal sie za kursorem myszki uzyj: GMLmove_towards_point(mouse_x,mouse_y,3) <na koncu "3" oznacza szybkosc poruszania sie> Jesli chcesz aby poruszal sie do jakiegos obiektu uzyj: GMLmove_towards_point(x,y,3) <x,y wiadomo ;P> Wiecej napisze pozniej, albo w nastepnym poscie :D EDIT 1 Dobre pomysly same przychodza xD! :D No to tak mozesz zrobi obiekt: kulka,ludzik kulka : NIE MA NIECZEGO <KODOW ITP.> ludzik : GML move_towards_point(kulka.x,kulka.y,3) cos w tym stylu jesli nie dziala napisz to go zmienie <nie testowalem> i tera w jakims innym obiekcie musisz dac zeby robil obiekt kulka <sugeruje uzycie lenghdirow> Wiec obiek nie bedzie podazal za kulka tak jak np. w Warcraft <klikasz myszka pojawia sie "taka kulka" a twoja jednostka tam idzie> Moge pobowic sie i znalesc ci zeby myszky robila obiekt kulka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Chyba za dużo mu to nie dało :P Na forum są przykłady strategii, na pewno, bo dużo osób chce robić gry tego typu :) Ze zmianą wartości zmiennych surowców zapewne nie będzie problemu, ponieważ przy np. budowie budynku ustawiaj: GML if (global.drewno > 0) { instance_create(mouse_x, mouse_y, wybrany_budynek); } else { show_message("Masz za mało drewna!"); } i tak z każdym używanym surowcem. Te argumenty mouse_x, mouse_y możesz zmienić na jakie chcesz, oczywiście :P A wybrany_budynek sobie możesz ustawić w obiekcie budowania, np.: GML if (keyboard_check_pressed(ord('1'))) { wybrany_budynek = obj_kuznia; } if (keyboard_check_pressed(ord('2'))) { wybrany_budynek = obj_kopalnia; } if (keyboard_check_pressed(ord('3'))) { wybrany_budynek = obj_stolowka; } albo jak tam chcesz, czy klikasz na budynek, czy na klawisze, to już jest Twój wybór. Chyba mnie zrozumieliście :P EDIT: Sorry, już edytowałeś :P Pewnie coś mu da xD EDIT2: Co do tych klawiszy, to nie jestem pewien, bo tego rzadko używam. EDIT3: A co tu jest do szukania? Ustawiasz w Global Left Pressed/Global Right Pressed: GML instance_create(mouse_x, mouse_y, kulka); Oto cała filozofia <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się