Skocz do zawartości

Pytania o izometri i nie tylko...


Markar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem jak zrobić zmianę sprita(animacji)w izometrii, np. kliknę gdzieś w myszką to żeby obiekt zmienił sprita w tym kierunku gdzie się kliknie, mam nadzieję że zrozumieliście, ma to być kod, mam animacje chodzenia w 8 kierunkach, szukałem przykładów, był już temay o poruszaniu się w izometrii, ale z przykładów nic nie rozumiem :/ Proszę o szybką odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko nie pasi, chodziło mi o obrót w izometrii, mam 8 spritów z animacjami chodzenia, chcę aby dobierał się odpowiedni sprite, jak kliknę gdzieś myszą.

A oprócz tego, mam jeszcze jeden problem, w drawie obiektu, mam taki kod:

GML
if rozkazy=true

{

draw_ellipse(x-20,y,x+20,y+25,1)

draw_set_color(c_green)

}

I chcę, aby górna część tej elipsy miała depth -999 a dolna +999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoc do zmiany sprita niepotrzebna, sam sobie poradziłem, ale nadal jest problem z tym:

GML
if rozkazy=true

{

draw_ellipse(x-20,y,x+20,y+25,1)

draw_set_color(c_green)

}

Chcę, aby górna część tej elipsy miała depth -999 a dolna +999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saus:

[error] FATAL ERROR in

action number 1

of Other Event: Animation End

for object Kosciotrup_gracza:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

if atak_k=true() and distance_to_object(Kosciotrup_wroga) < 20 then

 

at position 11: Unknown function or script: true [/error]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o to że mam kod:

GML
if atak_k=true

{Kosciotrup_wroga.hp-=4.8

if Kosciotrup_wroga.hp < 1

{atak_k=false

switch ( facing )

{

case 0: sprite_index = w; break;

case 1: sprite_index = sw; break;

case 2: sprite_index = s; break;

case 3: sprite_index = se; break;

case 4: sprite_index = e; break;

case 5: sprite_index = ne; break;

case 6: sprite_index = n; break;

case 7: sprite_index = nw; break;

}}}

I chcę, aby to wykonywało się tylko w najbliższym "Kosciotrup_wroga" a nie we wszystkich kościotrupach, proszę o pomoc. A konkretnie żeby to się wykonywało w najbliższym obiekcie "Kosciotrup_wroga:"

GML
Kosciotrup_wroga.hp-=4.8

if Kosciotrup_wroga.hp < 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, mam taki błąd:

 

FATAL ERROR in

action number 1

of Other Event: Animation End

for object Kosciotrup_gracza:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 2:

{instance_nearest(x,y,Kosciotrup_wroga).hp-=4.8

 

at position 41: Unexpected symbol in expression.

 

i go nie rozumiem... Jak zrobić żeby było dobrze??

 

EDIT: Smart newbie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny problem, mam w glob mouse pressed takie coś:

GML
if tak=true

{instance_destroy()

instance_create(x,y,Wiezyczka_buduje_sie)

global.drewno-=100

global.srebro-=250}

i tworzą mi się dwa lub więcej obiektów "Wiezyczka_buduje_sie", a chcę aby zrobił się tylko jeden, a robią się dwa lub więcej w tym samym miejscu, co zrobić żeby po kliknięciu tworzył się tylko jeden obiekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny problem, mam w glob mouse pressed takie coś:

GML
if tak=true

{instance_destroy()

instance_create(x,y,Wiezyczka_buduje_sie)

global.drewno-=100

global.srebro-=250}

i tworzą mi się dwa lub więcej obiektów "Wiezyczka_buduje_sie", a chcę aby zrobił się tylko jeden, a robią się dwa lub więcej w tym samym miejscu, co zrobić żeby po kliknięciu tworzył się tylko jeden obiekt?

a nie masz czasem ustawione glob mouse button

edit: nie doczytalem sie kodu , mozesz sobie dac tak=false na koniec albo inną tak zmienną zrob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...